søndag den 8. januar 2017

Bytte bytte købmand

I efteråret var jeg som altid på Fanø strikkefestival. Her trak særligt to stande, den ene stand var guldpigernes, hvor lækkert garn og flotte modeller altid frister i deres top lækre stand, den anden stand var Cashmere Company, hvor mængder af Madelinetosh tiltrak.
Mette var meget begejstret for rimfrost hos guldpigerne, jeg var vild med det tynde smukke sorte madelinetosh Light, som jeg så for mig strikket til et stort lacesjal.

Mette gider ikke strikke fair-isle, jeg gider ikke strikke lace.

Vi blev enige om en handel. Jeg strikkede Rimfrost til hende, hvis hun strikke Bridgewater til mig.

Men i virkeligheden havde jeg lidt dårlig samvittighed, jeg synes, jeg havde snydt hende. Jeg havde klart trukket det længste stå.
Hun havde det på samme måde, hun følte at jeg var blevet snydt :-D

Vi var begge glade.



 Mettes rimfrost er strikket i Drops Lima










Jeg synes nu stadig at jeg gjorde den bedste handel, jeg har mit store sjal på hver eneste dag, jeg bruger det som tørklæde, dem kan jeg ikke få store nok. Hun har strikket et til mig før, i rosa Drops Lace. Hun er en knag til det lacestrik.


8 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt med den slags naturalieøkonomi, især fordi I begge føler at I har vundet - det er så skønt :-)

    SvarSlet
  2. Så lurt! Da komer jo begge ut som vinnere, det er jo helt genialt! Og virkelig vakre saker.

    SvarSlet
  3. Godt nytår og helt fantastisk byttehandel :-) Jeg hader også fair-isle og overvejer en lignende handel. Det er da en handel, hvor der helt klart er to vindere, smukke projekter begge to :-)

    SvarSlet
  4. God byttehandel! Dejligt når alle parter føler de vinder.....

    SvarSlet
  5. Det er da to smukke resultater I har fået ud af jeres byttehandel.

    SvarSlet
  6. Rigtigt godt nytaar. Fed handel. Da jeg ikke er god til at strikke lace maa jeg da sige at du har gjort en virkelig god handel. Rigtigt flot, saa laekkert.

    SvarSlet
  7. Åh Rimfrost er da bare så smuk. Hanne Rimmen er en knag til at designe smukke mønstre. Jeg har det ligesom dig - fair isle falder lissom bedre for. Lace kan jeg også kaste mig ud i - blot mere sjældent. Bridgewater er da et fantastisk smukt sjal. Jeg kan godt forstå du er glad for det.

    SvarSlet