mandag den 15. februar 2016

En, to, tre, FIRE

Bloggen har været stille, for jeg har strikket på FIRE. Den har været på pindene længe, den har været dejlig at strikke og aldrig kedelig, men jeg har alligevel til sidst været lidt utålmodig. Nu er den færdig, og jeg er lettet og glad, den passer perfekt!

Nu kan jeg starte, på lige hvad jeg vil, jeg ved godt hvad, jeg har bare ikke fundet det rette garn endnu, men den jagt elsker jeg!













 Knapperne er købt hos Garnværkstedet, de har dem i tre størrelser, jeg har valgt den største.

Faktaboks:
Opskrift: Fire, fra bogen Ti trøjer af Rachel Søgaard.
Garn: En tråd Blackhill Højlandsuld fra garnudsalg i farven Rullesten
          En tråd drops alpaca i farven 7020. Jeg kan ikke huske hvor meget, men en del :-)
Pind: 4,5 og 5.



26 kommentarer:

  1. Rigtig flot og elegant med den frakkeform. Du har da fundet de perfekte knapper.

    SvarSlet
  2. Så flott lang jakke!! Veldig fint mønster og nydelige knapper!

    SvarSlet
  3. Wauw den er smuk - sikke et kæmpe arbejde Camilla.

    SvarSlet
  4. Åh som den ser dejlig ud. Grå er simpelthen så fint til dig og trøjen. Den bliver jo et hit til foråret. Gid der var garn til den på lageret ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Britt, jeg er også vildt glad for den!

      Slet
  5. Hvor er den bare smuk. Hver en maske værd er jeg sikker på:-)

    SvarSlet
  6. Hold nu op, som den er blevet flot. Du gør modellen ære, for den har aldrig talt til mig ved kig i bogen, men nu... Nu MÅ jeg da nærmest strikke den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var heller ikke billedet i bogen, der overtalte mig. Rachel Søgaard havde den med til et arrangement i sommers, hvor jeg prøvede den og var solgt :-) Jeg har haft den på i et døgn nu, sov næsten med den i nat, og det er så skøn.

      Slet
  7. For ei nydelig jakke!! Et imponerende stykke arbeid. Rett og slett knallfin! :D

    SvarSlet
  8. En meget smuk jakke i en smuk farve. Jeg er vild med den og kan godt forstå at du er tilfreds

    SvarSlet
  9. Kan godt forstå at det har taget sin tid at strikke, men når så resultatet så bliver så flot som billederne viser så gør det jo ikke så meget. Smuk farve du har valgt. Lige min stil.

    SvarSlet
  10. For en utrolig flott jakke! Nydelige fletter og farge.:)

    SvarSlet
  11. så flot. Er bange for at den lige kom på min lange strikke ønskeliste 😄

    SvarSlet
  12. Helt fantastisk flot og super pasform - sådan en trøje får man glæde af i årevis!

    SvarSlet
  13. Rigtig flot til dig, stort arbejde, men smukt resultat.

    SvarSlet
  14. Næææ, hvor er den altså flot ☺️

    SvarSlet
  15. Den er altså bare SÅ flot til dig! Hm, måske skal den også på min liste.....

    SvarSlet
  16. Fantastisk fin! Og mye jobb...-jeg er imponert:-)

    SvarSlet
  17. Virkelig flot!
    Har du strikket forstykkerne og ryggen samtidig? Og hvordan har du lavet den flotte sidesøm?
    Jeg overvejer stadig, men kan virkelig ikke overskue monteringsarbejdet, hvis man strikker den i 5! dele...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina
      Jeg har strikket forstykker og ryg hver for sig, men du kan sagtens strikke dem på 'en gang. Arbejdet bliver bare meget meget tungt, hvilet jeg synes er meget hårdt for armene. Det er ikke det store monteringsarbejde, det tager ikke så lang tid som man skulle tro. Jeg har syet sammen med maskesting.

      Slet
    2. Tusind tak for svar!
      Jeg tror nu jeg forsøger mig med tre dele på en gang. Lige når jeg er færdig med en bark-cardigan eller to ☺

      Slet
  18. For en jakke ! Denne kunne jeg godt tenke meg.

    SvarSlet