søndag den 10. januar 2016

Når søndag er bedst.....

Når søndag er bedst, dufter der er nybagte brød og kager, og der er strikketøj i sofaen.

Jeg strikker alt hvad jeg kan på "Fire" af Rachel Søgaard, det tager lidt tid, så jeg får ikke strikket på så meget andet, den skal jo være færdig, imens vejret stadig er til det.



Jeg har brugt min formiddag på at rydde op i mine køkkenskuffer, det er ikke småting, der kan gemme sig der. Nu er 60% smidt ud, og pludselig have jeg et overblik over alle ingredienserne, så nu er der en banan-kokos-dadel-chokoladekage i ovnen, bagt på slum. (Håber det lykkedes, måtte hælde kagen tilbage i skålen efter 20 min, da den stadig havde konsistens af grød. Jeg havde prøvet at lave den uden hvedemel og kun brugt mandelmel, men det kan man måske ikke, nu er der kommet mel i, og den er tilbage i ovnen, vi krydser fingre.)


Der er også boller og pølsehorn på vej



Sneen vælter ned, der er snart ild i brændeovnen, og hvis kagen er en succes, så er det en helt perfekt søndag :-)

16 kommentarer:

  1. Det lyder svært hyggeligt med kage og kamin. Det lyder som en rigtig god kage - jeg tror godt, man kan bage uden hvedemel, men man skal nok bruge noget andet end mandelmel (i hvert fald delvist). Jeg har kigget på 4 mange gange, jeg glæder mig til at se din version

    SvarSlet
  2. Lige en søndag efter mit hoved. Jakke ser perfekt ud - kagen lyder lækker.

    SvarSlet
  3. Mums! Jeg bliver helt lækkersulten.
    Skøn trøje du har gang i

    SvarSlet
  4. Lækker trøje med flot mønster. Sådan en gennemgang skulle jeg måske også lade mig inspirere af ..

    SvarSlet
  5. Update: Kagen blev vildt god!! Blød og svampet, fyldt med kun gode ting!

    Tak for jeres kommentarer, ville ønske jeg kunne sende jer alle et stykke :-)

    SvarSlet
  6. Slurp den kage lyder god og trøjen bliver super lækker.

    SvarSlet
  7. Slurp den kage lyder god og trøjen bliver super lækker.

    SvarSlet
  8. Hvor bliver den godt nok flot! Er det garnet fra opskriften?

    SvarSlet
  9. Hvor bliver den godt nok flot! Er det garnet fra opskriften?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg strikker af en tråd blackhill højlandsuld og et tråd drops alpaca

      Slet
  10. Det bliver en flot trøje! Må man spørge hvad din røde strikkepind er for en? Den har jeg ikke set før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er knit pro, man kan få dem i sæt hvor de forskellige størrelser pinde fås i forskellige farver: http://www.garnvaerkstedet.dk/pi/Knit_pro_de_luxe_s%C3%A6t_Dreamz_4741_34.aspx

      Slet
  11. Hej, jeg kan ikke rigtigt finde dine kontaktoplysninger på bloggen. Er det muligt for dig at sende en mail til blog@woolspire.com? Det drejer sig om muligt sammenarbejde.

    Med venlig hilsen

    SvarSlet
  12. Å så lekker denne kommer til å bli, men det er mye arbeid! Ha en strålende dag!

    SvarSlet