lørdag den 3. oktober 2015

Lang cardigan til datteren

Min ældste datter på 12 er ikke til hjemmestrik. Så da hun en dag kom hjem og bad om en lang blød og lun cardigan, fik jeg pindene frem i en fart. Pickles havde den helt rette model: Lett, lang jakke.
Den er strikket på pind 8, så det tog ikke mange dage.
Den er som hun ønskede, let, lun og blød og jeg tror hun kan passe den i mange år.





 Faktaboks:
Opskrift: Lett,lang jakke fra pickles
Str: S
Garn: drops alpaca og silkhair fra lana grossa købt hos garnværkstedet: 6 nøgler af hver.
Pind: 5,5 og 8

10 kommentarer:

  1. Ja naar de endelig spoerger, saa er det bare om at komme igang haha. Hun ser ud til at vaere flyttet ind i den permanent haha.

    SvarSlet
  2. Ja, der var du nødt til at handle hurtigt, men med sådan et succes projekt er det nok ikke sidste gang hun spørger dig. Hvem ved måske får hun ligefrem lyst til selv at strikke.
    Trøjen er super lækker. God garnkombi, længe og farve.

    SvarSlet
  3. Så lekker jakke! Den har hun i mange år og muligens låner hun den til sin snille mor også :)

    SvarSlet
  4. Den er så fin. Dejligt at de vil gå med det vi laver. Og når det ikke sker så tit hun ønsker noget, så er det dejligt at det sker.

    SvarSlet
  5. Den ser godt nok lækker og blød ud og det var godt at du kunne opfylde hendes ønske

    SvarSlet
  6. Den ser superfin ud! Måske jeg skulle kopierere den til min datter, som normalt takker nej når jeg foreslår at strikke noget til hende . Men denne model tror jeg lige rammer hendes stil☺️

    SvarSlet