lørdag den 22. august 2015

Dexter Cardigan i glimmergarn

Dexter er en enkel og fin cardigan designet af en af mine yndlingsdesignere Isabell Kraemer. Hun laver enkle designs med gode detaljer.
Hendes Dexter cardigan er ret ny og passede lige til min veninde Lise, der har ønsket en ny cardigan. Lises ønsker var himmelblå og glimmer...... Ok, ikke så let.
Hos Garnudsalg fandt jeg Liberace Lux Wool. Det passede i strikkefasthed, farve og havde det ønskede glimmer. Perfekt! 15 kr. nøglet er virkelig billigt!
Det snoede desværre utrolig meget, imens jeg strikkede i det, men det kunne jeg leve med. Garnet minder lidt om hør i sin struktur, jeg tror det er metaltråden, der giver ulden den lidt hårde følelse, men jeg kunne egentlig meget godt lide det.
Lige indtil trøjen var blevet vasket....... garnet trækker desværre trøjen helt skæv. Jeg har prøvet, at rette det til så godt jeg kunne under blokning, men den er stadig lidt skæv. ØV! Den er nu alligevel fin, og jeg håber den passer Lise.





Her kan man se at trøjen stadig trækker lidt skævt. 

Faktaboks
Opskrift: Dexter
Str. XS
Pind: 3,25 + 3,5 Chiaogoo
Garn Næsten 12 nøgler Liberace Lux Wool






10 kommentarer:

  1. Desværre oplyser Garnudsalg ikke at garnet snor sig. Vi bør huske at deres tilbudsgarnet er 2-3 klasse garn. Men ærgerligt for dit store arbejde.

    SvarSlet
  2. Hvor er det en skam, for det er en ualmindelig smuk trøje. Jeg er også i gang med den i øjeblikket og strikker den i Drops Karisma. Har du strikket den rundt og klippet op? - 1 trådet garn kan godt have en tendens til at trække skævt, når det strikkes rundt. Det er sket for mig med Isagers Spinni og Istex spindegarn. Jeg ved ikke om det garn du har brugt er 1-trådet, men så kunne det måske være derfor. Trøjen er smuk og farven forrygende og så strikker du bare så pænt, så jeg håber hun kan trække den lidt på plads og bruge den alligevel.

    SvarSlet
  3. Søde Lise har netop taget trøjen på, og det ses ikke at den trækker skævt.
    Garnet er tre-trådet.

    SvarSlet
  4. Godt det ikke ses på, for den er super fin. Enkel og med små finiser.

    SvarSlet
  5. Det var godt nyt, den er altså også flot.

    SvarSlet
  6. Fin cardigan i en meget smuk blå farve.
    Godt at det ikke kunne ses at den trækker skæv når den kommer på.

    SvarSlet
  7. Fin cardigan, forhåbentlig er din veninde glad for den :)

    SvarSlet
  8. Denne enkle jakken er sikkert veldig anvendelig ja ! Pent strikket også.

    SvarSlet