fredag den 24. juli 2015

Først var jeg færdig, så var jeg grædefærdig........

Da jeg opdagede cardiganen Acorns på Ravelry, var jeg mest af alt forbløffet over hvordan sådan en skønhed kunne have gemt sig der, uden at jeg havde opdaget det. Det tog mig ti sekunder at printe den ud, men lidt længere tid at finde det helt rigtige garn.

Jeg er blevet udfordret mere end jeg plejer. Men det er dejligt at lære nye teknikker, selvom det har langsommeliggjort processen en del.

Da den var færdig, var jeg glad for en kort stund, den er nemlig blevet alt for lille.
Jeg må have lavet en fejl, da jeg fandt pinde frem eller noget, i hvert fald er min strikkefasthed 21 i stedet for 18!!! Det har hjulpet en smule, at den blev blokket, men den er stadig lille, jeg må lige tabe nogle kilo!!!







Fakta:
Garn: Babyalpca silk og Lace fra drops, strikket sammen. Købt hos garnværkstedet. (de har begge garner på tilbud!)
Pinde: Dejlige chiaogoo pind 4 (Skulle have brugt mindst 4,5!)
Str: Ja, det er jo lige meget når man fucker strikkefastheden op! Men det bude have været en XL
Ændriner: Ja, jeg har valgt at stoppe mønsteret på forstykket, samtidig med at det stoppede på ryggen.

26 kommentarer:

  1. Det er en meget smuk cardigan, kan godt forstå at du bare måtte igang.
    Garnet du har valgt gør også at mønsteret står helt tydelig fem, og meget fin detalje for neden ved ærmerne.

    Men, - æv, æv, æv at den er for lille. Du må da bare strikke en til 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte! Ja, det er en smuk cardigan, og jeg overvejer også om jeg bare skal gå igang med en ny. Måske en anden kan få glæde af den her, den skal bare bo hos mig lidt først :-)
      Detaljen på ærmet går igen nederst på trøjen, meget fin detalje :-)

      Slet
  2. -Denne kledde du veldig godt, lekker jakke.

    SvarSlet
  3. Hej Camilla, det er godt nok ærgerligt, for den er supersmuk og garnet lækkert.

    Ulla

    SvarSlet
  4. Uh den er fin og godt nok også flot til dig, men jeg kan godt se, at den er lidt lille.
    Nu har det garn jo ry for at vokse i brug - har du prøvet at vaske den. Jeg har erfaring med at drops alpaca garnet vokser en hel størrelse ved vask, men det kan selvfølgelig godt være, at det gør en forskel, at du har strikket 2 garner sammen.
    Hvis det ikke hjælper, så er det verdens bedste gulerod til at smide nogle kilo. Det er vist ikke så mange der skal til, før den sidder helt perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har vasket den, og det hjalp en hel del! Så håber jeg bare at den vokser endnu mere i brug :-) Ja og et par kilo eller 10 ville nok også gøre underværker, det arbejder jeg lidt på :-)

      Slet
  5. Den ser ellers dejlig ud, en skam når størrelsen ikke bliver som man ønsker sig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altid træls. Jeg skal huske at tjekke strikkefasthed undervejs.

      Slet
  6. Super smuk cardigan. Syntes nu at det godt kan gå med str. Selvføldig ikke om den skal lukkes eller havd noget tykt under. Ellers må du lave en til. For i to passer fint sammen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne Marie, jeg bruger den uden at knappe den, så går det lige. Om nogle kilo, så passer det nok fint!

      Slet
  7. Det er så flot en cardigan - jeg forelskede mig også i den, men min blev også min. et nr for lille og trods vask og stræk osv var den bare for lille....den er solgt nu og glæder en anden...jeg syntes også det var en udfordring - især noget i starten, men ellers skønt mønster...måske vi bare skal strikke en mere...:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejede også at sælge, men nu bliver den alligevel hos mig.

      Trist at din også blev for lille, men dejligt at en anden har fået glæde af den😊

      Slet
  8. Ej for den da, jeg har også lige fucket op med en cardigan, fik strikket et nr mindre end jeg plejer, hvordan det lige skete ja .... Men er på den igen i den rigtig str. Din er eller rigtig smuk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Øv at set også skete for dig, håber du opdagede det tidligt!

      Slet
    2. Nope først da den var vasket og skulle i brug hæ hæ, men er lige blevet færdig med en ny og den passer.

      Slet
  9. Den er fantastisk flot.. Og man ser at det er en dygtig strikker der står bag. En cardigan i retstrikning er noget af det mest afslørende for ujævnheder. Op på hesten igen og lav en til. I mine øjne er der to formål med at strikke, dels det produkt der bliver resultatet, men ikke mindst fornøjelsen under vejs. Der er helt sikkert en andet petit- model der vil elske at overtage dette vidunder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord!
      Jeg har taget den i brug, og håber alpacaen giver sig lidt med tiden.
      Jeg har lært meget i processen, så det er på ingen måde spildt.

      Slet
  10. Virkelig flot resultat. Jeg må bøje mig i støvet. Der er slet ingen ujævnheder i teknikken. Nu håber jeg du finder den brugbar, for alpacagarnet vokser altså snildt en eller to størrelser i brug. -Også selv om man har blandet en anden kvalitet i det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Det er sødt af dig!
      Trøjen er allerede vokset lidt :-)

      Slet
  11. For en vakker jakke! Enkel, men med nydelige detaljer. Står på listen min: MÅ strikkes:-)

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  13. Svar
    1. Det korte svar på være ja, men det er ikke umuligt, man skal bare være fokuseret :-)

      Slet