onsdag den 29. april 2015

Kan man blande farver med garnet?

Ja!
Ved et besøg hos Garnudsalg for nogle år siden, fandt jeg ud af, hvordan man "blande farver" med sit garn. Kid-silk, eller Silk Kid Mohair kan lægge sig ovenpå et andet garn og tone i den ene eller den anden retning. Jeg har lige gjort det med min karrygule Redy, som vha beige Drops Kid-Silk, fik et helt andet mere meleret og varmt udtryk.

Jeg har i et godt stykke tid haft en særlig farve i mit hoved, men det er ikke lykkedes mig at finde den. Da jeg for noget tid siden bestilte et nøgle grøn Silk Kid Mohair hjem fra Garnudsalg, vidste jeg, at jeg nærmede mig. Jeg skulle bare finde en bundfarve. Jeg har leget med forskellige garner. I dag prøvede jeg den sammen med en blålig babyalpaca fra BC Garn. De er vidunderlige sammen, den grønne Silk Kid Mohair gør noget godt ved det isblå alpaca.



11 kommentarer:

  1. Det ser rigtig godt ud - god ide at blande garnerne.

    SvarSlet
  2. Ser godt ud. Du bliver en haj til det der garn farve blanderi. Fedt

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig god ide at blande 2 garntyper. Specielt uld og mohair er jeg vild med. Har strikket en lang cardigan (Midnight blue cardigan på ravelry) i Rowans Kidsilk Haze og Blackhill fra Garnudsalg. Fik en flot farve, og vejer kun ca 500 gram. Så let og luftig

    SvarSlet
  4. Det er en rigtig god ide at blande 2 garntyper. Specielt uld og mohair er jeg vild med. Har strikket en lang cardigan (Midnight blue cardigan på ravelry) i Rowans Kidsilk Haze og Blackhill fra Garnudsalg. Fik en flot farve, og vejer kun ca 500 gram. Så let og luftig

    SvarSlet
  5. Det er bare en god ide :) Jeg har strikket en Abelone cardigan med 1 tråd højlandsuld, 1 tråd Alpaca og 1 tråd Uld/silke i 3 forskellige farvetoner, og resultatet var ret godt.
    God fornøjelse fra Ulla

    SvarSlet
  6. Meget smukke farver. Jeg har også mikset de garner og resultatet bliver fantastisk blødt, varmt, let og lækkert. Rigtig god fornøjelse.

    SvarSlet