søndag den 22. marts 2015

Ny Alfred til Jakob

Jakob kan ikke passe den gamle Alfred længere, den er blevet for lille.
En ny måtte erstatte den gamle, som i stedet er gået i arv til lillesøsteren. Jakob er glad og tilfreds med nye Alfred, og han har haft den på, næsten hver gang jeg har set ham i denne uge. Jakob og min Esther er bedste venner, i går havde vi dem med ved vandet for at lufte både hunden og os selv. Her fik jeg chancen for et par billeder af den dejlige dreng i dejlige omgivelser.












Den nye Alfred er strikket i det blødeste merino Bingo fra Lana Grossa som lige nu koster 20 kr nøglet hos Mette!!


Jeg har igen blandet to gratis opskrifter sammen for at få en Alfred i str. 8 år.
Min strikkefasthed passede ikke, da Bingo er tykkere end originalgarnet. Derfor strikker jeg en mindre størrelse, og kompenserer ved at strikke længere bol og ærmer. Selve mønsteret henter jeg fra Voksne Alfred, og maskeantal mm henter jeg fra Barnebluse. Kombinationen af de to opskrifter sikrer en Lille Alfred, bare gratis :-)


13 kommentarer:

  1. Hvor er han heldig at bedstevenindens mor kan strikke. Soed knaegt med superflot troeje.

    SvarSlet
  2. Så flott Alfred til den kjekke gutten :))

    SvarSlet
  3. Den ser dejlig ud Jeg kan godt forstå, han er glad for den

    SvarSlet
  4. Skikkelig gutte-fin trøye :)

    SvarSlet
  5. Skøn Alfred på dejlig dreng

    SvarSlet
  6. Deilig genser på en sjarmerende gutt😄

    SvarSlet
  7. Den ser skøn ud. Og ejer manden godt tilfreds også.
    De to mønster har jeg også lavet et par trøjer efter, det er en super løsning på at få flotte trøjer til børn også

    SvarSlet