lørdag den 21. februar 2015

Første trøje fra Kofteboken

Min søde svigersøs ville gerne have en trøje, med noget mønster på bærestykket, en vid hals, noget blåt og rødt og naturfarvet. Den skulle nære islænder-agtig, eller måske norsk.....
Det er altid svært, at strikke efter forestillinger man ikke kan se. Jeg viste Carina tonsvis af opskrifter, og til sidst faldt hun for denne. Senjegenser, eller Slalåmgenser fra Kofteboken. Farverne skiftede vi bare ud, så de passede med Carinas ønsker, og pludselig er trøjen slet ikke til at kende....








Opskriften findes i den smukke Kofteboken, jeg kunne seriøst strikke dem alle sammen!
Garnet er som så ofte før Drops Alpaca i farverne:
Bundfarve: Lys brun meleret nr. 607
Den røde: Rød meleret nr. 3650
Den blå: Tyrkis/grå nr. 6309
Den brune: Mørkebrun nr. 601
Pinde: 3,5 til mønsterdelen; fordi det let bliver for stramt når jeg strikker fair isle.
Pind 3 til resten.

Ændringer: Ja. For at få en lidt vid hals, har jeg ikke lavet indtagninger inden ribkant, og ribkanten er blot 4 pinde inden aflukning.


24 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, hende har du scoret godt :-)

      Slet
  2. Den boka venter jeg spent på å få i postkassen :)) flott genser!

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot. Smukke farver!

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk Og du har ganske ret i, at det ændre ret med på udtrykket, hvis farverne ændres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Merete!
      Ja, det er virkelig sjovt så meget det ændrer trøjens look. Man kan slet ikke genkende den fra bogen :-)

      Slet
  5. Den er simpelthen superflot . smukt, smukt farvevalg :o)

    SvarSlet
  6. Det er så utroligt som farver har stor betydning for det endelige resultat. Trøjen ser dejlig ud på modtageren!

    SvarSlet
  7. Hold da op, den er blevet flot! Og er helt enig med dig: Man har bare lyst til at strikke ALLE modeller fra bogen. Har faktisk lige skrevet et indlæg om bogen og glæder mig allerede til når jeg kan gå i gang med min yndlingsmodel! :)
    Kh
    Katharina

    SvarSlet
  8. Utroligt hvad farver kan gøre.
    Meget smukke farver I har valgt, flot ;)

    SvarSlet
  9. Så fin og den passer jo perfekt.

    SvarSlet
  10. Hvor er det en skøn trøje, smukt mønster og perfekt i farvevalget. Den bog må jeg se at få fat i, har hørt den rosende omtalt;-)

    SvarSlet
  11. Den er godt nok fin og klæder modtageren super godt :-) Super fine farver :-)

    SvarSlet
  12. Virkelig flot udgave, og dennklæder hende rigtig godt.

    Synes det er spændende som udtrykket på,trøjerne ændrer sig alt efter de farver man vælger. Der er utallige muligheder, jeg har også købt bogen, og nyder billederne, og drømmer om muligheder og projekter i massevis.

    SvarSlet
  13. Hvor er den smuk, og meget fint farvevalg:-)

    SvarSlet
  14. Den bog maa jeg tage et kig paa. Troejen er meget smuk.

    SvarSlet
  15. Og som den da klæder modellen, smukt arbejde!

    SvarSlet
  16. Hvor er den bare smuk, sidder selv og er ved at færdig montere Bøvertun også fra Kofteboken og har en lang liste af andre trøjer fra bogen, som jeg også er nødt til at strikke.

    SvarSlet