lørdag den 31. januar 2015

Autumn Getaway

Det er navnet på min nye sorte cardigan. Det er en dropsopskrift, og den er strikket i originalgarnet, en tråd alpaca og en tråd kid-silk. En kombination jeg aldrig bliver træt af!

Lange varme cardigans er et must, når man hver dag færdes på landets iskolde kommuneskoler!

Jeg har fulgt opskriften fuldstændigt, og så alligevel ikke. Ifølge opskriften skal striberne nederst på trøjen, skifte retning når man er halvvejs, dermed dannes der et "stort X" på numsen, ikke ligefrem flatterende for en numse der er bred nok i forvejen :-)
Jeg valgte derfor at bevare striberne i samme retning, så der i stedet dannes et "V".


















 En anden grund til at strikke en ny cardigan var, at nogle af mine elever spurgte "hvor er din cardigan" hvis jeg en dag ikke havde min kashmir cardigan på!!!!!!!

Garn og knapper købt hos Garnværkstedet

22 kommentarer:

  1. Den ser rigtig rigtig dejlig ud og det er også en lækker garnkombination. God ide at vende mønteret, det ser godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, et stort x på numsen var ikke noget for mig. :-)

      Slet
  2. Den er godt nok flot og ser ud til at være en let sag - sådan ret vægtmæssigt.
    Passer dig perfekt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Merete. Den er overraskende let, 650g

      Slet
  3. Hvor er den flot ! spændende med mønsterskift og variation. Den klæder dig godt - og mon ikke eleverne også godkender den ? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona.
      Jo, mon ikke eleverne nu forbinder mig med mere end en cardigan :-)

      Slet
  4. Denne var lekker !Stilig med hette også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!! Ja jeg synes også at detvarcool med hætte.

      Slet
  5. Den ser kjempe deilig ut ! Og for en strikkejobb! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, det tog lidt tid, men den er tiden værd :)

      Slet
  6. Den ser rigtig lækker ud, og skøn garn kombination du har valgt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en super garnkombi!

      Slet
  7. Den er bare flot og ser lækker ud.

    Har du både strikket en grå og en sort version?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, den er sort, det er bare farven der varierer lidt efter hvordan lyset falder når man tager billeder.

      Slet
  8. Ja naar eleverne spoerger.....lol. Laekker sag. Er vild med baade farve model og garn. Kid-silk'en kender jeg ikke endnu men drops alpaca er mumsgarn.

    SvarSlet
  9. Lækker og anvendelig og så er det superflot med hætten :-)

    SvarSlet
  10. Så deilig garnkombo! Det høres supermykt ut. Svarte, lange jakker er utrolig kjekt å ha i garderoben.

    SvarSlet
  11. Den er så vidunderlig smuk - at jeg mærker, at jeg næsten ikke kan leve uden en også :-) Tak for dejlig inspiration :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er den blev fed! Super skøn 💕

    SvarSlet
  13. Hvor er den blev fed! Super skøn 💕

    SvarSlet