onsdag den 3. december 2014

Malenes Poncho

Det sker vist ikke så sjældent at en veninde ønsker strik :-)
Denne gang er det min veninde Malene, der inderligt ønskede sig en sort poncho, gerne med rullekrave der kunne lukkes op. Jeg har taget udgangspunkt i Lene Holme Samsøes Ella, men har lavet en art andalusian stitch på fronten af ponchoen i stedet for viklemasker. Jeg har strikket Ella to gange før, jeg orkede ikke de viklemasker igen.

Jeg synes den er blevet ret fin, måske skal jeg have en selv. Min egen Ella blev jo stjålet :-(




Den er strikket i Garzato Fine fra Lana Grossa. 6 nøgler har jeg brugt til en XL. Det er et garn bestående af aplaca, mohair og fin ny uld som er i et fint "net". Derfor vejer garnet næsten igenting, og ponchoen bliver let og lækker!



7 kommentarer:

  1. Ualmindelig flot - og i eget design :o) Det var da helt vildt at din Ella blev stjålet ! sådan rigtigt ? eller var der en veninde der forelskede sig og løb afsted med den ?

    SvarSlet
  2. Den blev rigtigt stjålet, tænk sig engang! Men jeg har valgt at tage det som et kompliment :-)

    SvarSlet
  3. ej hvor er den lækker - måske skulle man forsøge med en ny poncho ?

    SvarSlet
  4. Den er super fin og kraven blev bare så god!

    SvarSlet