søndag den 19. oktober 2014

Rye sokker

Jeg har tit et par sokker på pindene (og på fødderne!), de kræver et minimum af opmærksomhed og er nemme altid at have med på farten. Derfor var dette mønter perfekt til mig, for det krævede ingen opmærksomhed, og resultatet var alligevel anderledes. Jeg kommer til at strikke masser af dem.




Mit nye yndlingsstrømpegarn er fra Onion og findes i et tyk og en tyndere udgave. Det er et økologisk uld/nældegarn i de mest fantastiske farver.

Jeg har strikket i det tynde som løber 130m/50g. Dvs jeg strikker på pind 4, og dermed er et par strømper strikket på ingen tid. Det tykke kan du se her

Faktaboks:
Opskrift: Den hedder Rye og findes på Ravelry
Pinde: 3,75 Chiagoo
Garn: To nøgler brun Organic woll+ nettles fra Onion garn
Str: 39
Ændringer: Ja, jeg strikker mine strømper fra tåen, for så bliver min hæl finere, og der bliver ingen huller.

13 kommentarer:

  1. Åh så fede med en simpel detalje - den ide lader jeg mig vist inspirere af i mit sokke-marathon ræs med at lave sokker til hele 3 tøser og gerne flere par...suk :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de skønne. Dejligt mønster, det må jeg have fat i!

    SvarSlet
  3. Super fine. Og dejlig farve. Måske jeg en dag skulleprøve at strikke strømper igen.

    SvarSlet
  4. Hold da op hvor er de flotte og anderledes......ja faktisk synes jeg de er super fede!

    SvarSlet
  5. De er lækre rustikke :-)

    SvarSlet
  6. Enkle, men flotte! Og for et morsomt garn, ull og brennesle!

    SvarSlet
  7. Flotte sokker - og det ser ud til at være et mønster der er til at have med at gøre .

    SvarSlet
  8. Flotte sokker og vakkert garn!

    SvarSlet