søndag den 21. september 2014

Vanter til vinter

Der er gået vantestrik i den her hos mig. Først de tykke islandske vanter,og nu en meget tyndere udgave som skal bo hos min veninde i Odense.

Opskriften hedder Britta Mittens, og jeg har haft dem som favoritter på Ravelry længe men opgivet dem på forhånd, fordi strikkefastheden er 40, og det har jeg bare engang for længe siden besluttet, at jeg ikke kan strikke. Jeg strikker løst, og tanken om en pindstørrelse på 2 er mig helt vanvittig!

Derfor er vanterne heller ikke så tætsiddende som det måske er planlagt, men de sidder nu alligevel ret godt, selvom de er strikket på pind 2,5. De har været undervejs en måneds tid, men jeg har heller ikke været helt monogam.






Om jeg har været på strikkefestival?? Snak ikke om det! Vi måtte aflyse pga sygdom........ Er vi bitre?? Neeeeeeeeeeej da :-( Vi venter tålmodig et år mere!
Håber at alle jer der var afsted har haft en fantastisk tur! Vejret har i hvert fald været perfekt!!

 Faktaboks:
Opskrift: Britta Mittens
Garn: Arwetta Strømpegarn
Pind: 2,5
Ændringer: Ingen med vilje :-) Men blomsten på tommelfingeren vender forkert!

15 kommentarer:

  1. De er da helt fantastisk flotte!!!!!!!!

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er de flotte

    SvarSlet
  3. De er da helt vildt pæne, jeg elsker farverne - dem må din veninde blive glade ved

    SvarSlet
  4. De er super fine. Gid de var mine. 😊

    SvarSlet
  5. Jeg liker dine votter. Så herlig mønsteret. Fine farger. Morsom.
    Ha en deilig uke. Hilsen fra Viola.

    SvarSlet
  6. Hvor er de flotte. Ærgerligt med aflysning af strikkefestivalen, godt de allerede har en ny til næste år...

    SvarSlet
  7. uha jeg ville også drømem om engang at tage til strikkefestival :) suk
    skønne luffer - heldig veninde, at hun har dig som er så dygtig :)

    SvarSlet
  8. Hvor er de flotte. Jeg drømmer om at strikke flotte vanter, men jeg får ligesom aldrig taget hul på det.

    SvarSlet
  9. Flotte det er de og sikke et farvevalg. Pinde 2 ja, kan godt forstaa dig. Heller ikke min favorit.

    SvarSlet
  10. Så fine votter! Herlig bilde mot den blå himmelen. Pinne 2 1/2 er mer enn godt nok synes jeg!

    SvarSlet
  11. De vanter ser gode ud ! og sikke flot mønster og farvesammensætning :o) Der kommer en chance til Strikkefestival igen til næste år. ;o)

    SvarSlet
  12. Smukke vanter! Du har altså de heldigste veninder (altså, de er heldige at have dig)!

    SvarSlet