søndag den 22. juni 2014

Sommertop fra Paelas

Jeg finder inspiration til stik mange steder. På Ravelry, på pinterest og i høj grad også på instagram hvor jeg jeg deler stik med andre på eks. #instaknit og #knitstagram. Det er også på instagram at jeg første gang så denne lille sommertop fra Paelas. 

Opskriften findes på norsk og dansk her: www.paelas.com

Jeg har strikket den til lilletøsen som bliver 8 om en uge, og hun har selv valgt farven..... Jeg ville gerne have strikket i en sartere farve, men det er jo ikke mig der skal gå med den.







Faktaboks:
Garn: 3 nøgler Milk and honey. 
Pind: 3,5
Str. 7-8
Ændringer: Ja, jeg har ikke lavet lige så mange indtagninger på forstykket som opskriften foreskriver. Jeg har lavet udtagninger indtil passende bredde og derefter strikket 2,5 cm glat, lige nok til ombukket. Jeg syntes den blev for smal over brystet ellers.. Ryggen er derimod som opskriften siger.

9 kommentarer:

  1. Jamen naar man bliver 8 kan mor godt holde sin mening vaek fra farvevalg haha. Den klaeder hende saa flot. Smuk datter du har.

    SvarSlet
  2. Super fin og god ide med det bredere forstykke, synes også det så smalt ud på de billeder jeg har set! Og Lillemusen ligner jo en stjerne som altid 😊

    SvarSlet
  3. Hvor er den lækker til Lilletøsen.

    SvarSlet
  4. Den er kjempefin! Jeg har også tenkt at den er litt smal oppe, så det var lurt gjort :)) supersøt!

    SvarSlet
  5. Så søt, både jenten og toppen:) Paelas-jentene er veldig inspirerende!:)

    SvarSlet
  6. Utrolig nydelig topp, på en sjarmerende modell!

    SvarSlet