fredag den 30. maj 2014

Med eller uden blomster?

Jeg har strikket delene til Sjal 1 fra Nordiske Masker færdigt. De er vasket og blokket og klar til at blive syet sammen. Men nu bliver jeg helt i tvivl. Sjalet er skønt og enkelt og smukt og perfekt som det er uden de blomster. Størrelsen er perfekt, det er stort og blødt og perfekt også som tørklæde.
Jeg har slet ikke lyst til at sy blomsterrækkerne på. Jeg er bange for at det bliver for nuttet, for klodset, for stort, og slet ikke egnet som tørklæde, og det er jo det jeg bruger mine sjaler til.

What to do??



Det er stort som det er, rigtig stort, det måler 222 cm fra vinge spids til vingespids. Blomsterrækkerne ville gøre det endnu større....

17 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud! Jeg har også lavet sjalet og er faktisk glad for størrelsen, selvom det er rigtig stort! Jeg bruger det også primært som tørklæde og for mig fungerer det, men altså som en vintersag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set din smukke udgave på ravelry Randi! Jeg må igang med at sy de blomster på, det er vist et større arbejde :-)

      Slet
  2. Vi har et i butikken.
    Det er rigtigt flot og ikke spor nuttet ;)

    SvarSlet
  3. Det bliver ikke nuttet, men meget flot. Vh Lykke

    SvarSlet
  4. Der skal da blomster på. Bestemt ikke for nuttet, men lækkert og feminint!

    SvarSlet
  5. Jeg er slet, slet ikke til nuttet/romantisk, men jeg synes bestemt, at kanten skal på. Det er prikken over i'et :-)

    SvarSlet
  6. Du kan jo baste kanten på med sytråd og se hva du syns? Da er det i hvert fall lett å ta av igjen hvis du ikke liker det, og kanskje verdt den ekstra tiden det tar?

    SvarSlet
  7. Blomsterne ville lige fuldende dit fine sjal

    SvarSlet
  8. Kære blogvenner.

    Tusind tak for jeres respons, det lader ikke til at jeg får lov at vælge den lette udvej :-) Jeg vil gøre som I siger og sy blomsterrækkerne på. Så må jeg jo pille dem af igen hvis jeg fortryder.

    Jeg sætter stor pris på at I giver jer til at tage stilling! Tak!

    SvarSlet
  9. Jeg er helt enig, blomsterne skal på. Det ser fantastisk ud :)

    SvarSlet
  10. Det er et rigtig flot sjal, jeg kan kun tilslutte mig blomsterkanten , og syntes slet ikke det er for nuttet :-)

    SvarSlet
  11. Jeg ville også have sagt med, men kan jo læse at du er i fuld gang med at sy dem på. Spænde glæder mig til at se det færdigt

    SvarSlet
  12. .... me too... og så lave du da bare en udgave mere, uden blomster :) God arbejdslyst, husk at vise det frem for os når du er helt færdig.
    Ulla

    SvarSlet
  13. Jeg istemmer 'MED' . Det giver det perfekte finish - og efter min mening prikken over i. Så det glæder mig du har besluttet dig for at sy dem på :o)

    SvarSlet
  14. Jeg ser du har bestemt deg, og jeg istemmer med de andre, blomstene må på!

    SvarSlet
  15. Jeg synes det ville se fantastisk ud med de blomster. Nuttet?? Nix Styly YES!
    Og saa fik jeg mig et godt grin, for din strikkekrise har faktiskt vaeret fuld af uld naar man ser tilbage paa dine indlaeg. Herligt og skoent. Dine afrikanske blomster er saa flotte. Har du vaeret inde paa http://heidibearscreative.blogspot.fr/2010/05/african-flower-hexagon-crochet-tutorial.html og set hvad hun laver af dem??? du kan ogsaa se det her : https://www.google.fr/search?q=heidi+bears+african+flowers&rlz=1C1CHIK_frFR527FR528&espv=2&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=yCSLU71O

    SvarSlet