onsdag den 9. april 2014

Strikkekrise

Jeg lavede en stribet trøje sidste år, som jeg var så glad for, desværre var den for vid i halsen, og den duede ikke. Så begyndte jeg på en ny, men den er blevet alt for stor, og jeg bryder mig heller ikke om min sammensætning af farver.

Jeg må trævle op, men jeg har spytsplejset undervejs, så det bliver noget bøvl.......

Jeg har ikke andet på pindene. Jeg aner ikke hvad jeg skal strikke. Intet frister!!

Jeg er ude i en regulær strikkekrise og det huer mig ikke. Hver gang jeg sætter mig i sofaen rejser jeg mig igen, der er intet strikketøj til mig i min kurv!!!!!!!


18 kommentarer:

  1. Føj lyder altså ikke som en rar oplevlse. Kan en tur i blog land eller hos Mette ikke hjælpe? Måske en af din nye bøger der er kommet her på det sidste kan friste... Sender dig et håb om det snart går over. Og du har strik på pinde igen.

    SvarSlet
  2. Uh ha da - det er ikke sjovt.....!

    SvarSlet
  3. Åh nej. jeg håber, du snart finder på noget

    SvarSlet
  4. hvad med en høstjakke i mint eller koral? http://www.pinterest.com/pin/13229392630311937/

    SvarSlet
  5. en anden inspirationsbillede: http://www.pinterest.com/pin/13229392628859591/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bryndis! Gode bud! Jeg har overvejet høstakken mange gange. Men jeg har lige lavet kashmir cardigan.

      Slet
  6. Det lyder slemt. Prøv engang at se på "Sommersky". Gratis opskrift fra Garnudsalg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set den Helle. Den er fantastisk, og kommer nok også på pindene på et tidspunkt!! Tak for ideen!

      Slet
  7. Åh nej hvor rædsomt. Hvad med den nye poncho arvingen eller slægtningen. Eller hvad med nogle sokker til du finder på noget.

    SvarSlet
  8. Jeg er glad for, at du kunne bruge min ide. Du har givet mig SÅ mange ideer.

    SvarSlet
  9. Jeg kan troeste dig med at det gaar over. Ingen strikkekrise varer evigt. Taalmodighed taalmodighed.

    SvarSlet
  10. Tror vi alle har været der, Camilla. Og måske er det også på en eller anden måde nødvendigt med disse "jeg er ikke fristet af nogetsomhelst-pauser" for i andre perioder har vi jo pindene og hovederne fulde af strikkeideer.

    Nogle gange synes jeg det næsten er for overvældende med alle disse nye designs og bøger, der kommer konstant og så kigger jeg tilbage på de modeller jeg oprindeligt blev fristet af da jeg startede med at strikke, men aldrig fik på pindene fordi der blev ved med at komme nyt. Som nu feks hvor jeg har købt garn til en af Annette Danielsens "ældre" modeller. Måske er det en ide at kigge på nogle af "klassikerne" istedet for de nyeste..... Uanset hvad, så vender det jo en dag og du kaster dig begejstret over en model, du lige pludselig bare ved, du vil strikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lea!!! Du har ret, jeg har altid planer for de næste 6-7 projekter. Måske er det sund med en pause!

      Slet
  11. Ja, jeg er helt enig med Lea - gå tilbage i dine bøger - giv dig tid til at se på alt det, du aldrig fik lavet :-)

    SvarSlet