mandag den 14. april 2014

Blå

Inden strikkekrisen ramte mig fik jeg dette blå sjal af pindene. Strikket i en tråd Drops Alpaca og to tråde Merino-silk. Mega lækkert, fantastiske blå farve utrolig utilfredstillende resultat :-(

Det er en basis grundopskrift hvor man tager 4 masker ud på hver anden pind, og det burde ende stort og trekantet, men jeg endte med et sjal der nærmest var rudeformet.
Efter blog var det stadig rudeformet og det blev lidt bøvlet at vikle pænt om halsen......... Det blev heller ikke helt så stort som ønsket, det er så svært at vurderer i processen synes jeg.

Nå men en veninde har fået det, igang med et nyt på et tidspunkt.

Strikkekrisen er midlertidlig afbrudt af et par sokker, garn er netop købt til endnu et par, bare så påsken ikke bliver strikkefri (oh skræk!!)


Sjalet hedder Winter Sparkles og kan købes på Ravelry
Jeg har brugt tre nøgler drops alpaca og et nøgle merino-silk

5 kommentarer:

  1. Det er en skam, at det ikke holdt faconen. Måske er det blandingen af alpaca og silke der gør det, eftersom ingen af de to er særligt formbestandige. Sjalet er ellers utrolig smukt, sikke en farve.

    SvarSlet
  2. Meget smukt sjal på trods af alle genvordigheder:-)

    SvarSlet
  3. syntes det er kjempe fin :) Mye lekkert på bloggen din!

    SvarSlet
  4. Laekker farve, det har du ret i. Maerkeligt at faconen ikke holdt. Jeg maa kigge paa det paa ravelry. God idé med qtroemper. Det er saadan et godt " mens vi venter-projekt".

    SvarSlet