mandag den 21. april 2014

At kende sit lager...........

Min strikkekrise er ikke helt overstået, men et dejligt projekt har sneget sig ind.

Jeg fik hurtigt et par strømper på pindene, sådan nogle kan man jo altid strikke, imens man tænker. Men de er færdige.

Jeg havde for noget tid siden set det smukke sjal i Nordiske Masker 3, men jeg vidste ikke lige, hvilket garn jeg ville bruge.

En aften i sidste uge var Lykke på besøg. Vi snakkede om sjalet, jeg ville gerne have noget karamelfarvet eller lignende. Lykke siger: Hvad med det brune alpaca du købte til din poncho? Jeg var helt blank, jeg har da ikke noget brunt alpaca??? Nåååååå jo forresten, 8 nøgler store dejlige nøgler af den blødeste alpaca. Igang med en strikkeprøve og vupti, jeg kunne gå igang med det samme :-)

Det er et hit med veninder, der kender ens lager bedre end en selv! Tak Lykke :-)


Sjalet er både hæklet og strikket, dejlig variation!

8 kommentarer:

  1. Fantastisk med sådan nogle veninder:-)

    SvarSlet
  2. Hvor bliver det et smukt sjal, flot farve. Godt husket af din veninde :-)

    SvarSlet
  3. Det er ubetinget en af fordelene ved et stort garnlager, at man kan glemme hvad man har. Så er det næsten som at få noget helt nyt, når man opdager det igen. Godt at du har en god veninde, der lige kunne huske det for dig. Sjalet er så flot og det må blive dejlig blødt og lækker i alpaca garnet.

    SvarSlet
  4. Hihi ja godt hun husket det. Det bliver rigtig fint og uden trivl blød.

    SvarSlet
  5. Det garn ser perfekt ud - det bliver et flot sjal. Du har ret: det kan være svært at have overblik over lageret. Jeg tør heller ikke skrive under på at jeg kan huske alt hvad jeg har liggende ;oD

    SvarSlet
  6. Det ser spændende ud. Flot farve!

    SvarSlet
  7. Det er godt med saadan een veninde haha.

    SvarSlet