fredag den 25. april 2014

African flowers

Strikkekrisen er afløst af en fuldstændig besættelse af disse hæklede African Flowers. Jeg så dem første gang hos Gitte og blev vildt begejstret. De har ligget lidt i baghovedet og jeg har også for noget tid lavet en, som jeg ikke rigtig var tilfreds med. Men jeg synes det gik op i en højere enhed, da jeg besluttede mig for, at de skulle laves i resterne af alt min højlandsuld. Jeg har uanede mængder fra Garnudsalg, jeg har ofte købt bare et enkelt nøgle i af hver af de farver jeg var mest vild med, og har også en garnblomst derfra, så der er rigeligt at tage fra (se nederste billede :-)).

Jeg advarer, lav én, og du kan ikke stoppe igen!





Garnet har indtaget min sofa.

Hvad det skal blive til? Tjaaa, et tæppe eller bare en masse lapper. I don't know yet :)

Jeg hækler på nål 3,5 i en tråd højlandsuld.

17 kommentarer:

  1. Hvor er de bare flotte ! og en perfekt måde at få brugt sine rester , garnblomster eller andet :o) Jeg kan sagtens se et flot tæppe for mig :o)

    SvarSlet
  2. WAUW, de er bare flotte - hækling er sjovt indimellem - du giver mig helt lyst til at hækle nu... Lækre garnrester, du har - søde farver.
    Mønsteret - hvor finder man det?

    God dag fra Ulla

    SvarSlet
  3. Vejledning på dansk findes her:
    http://heidibearscreative.blogspot.dk/2010/05/african-flower-hexagon-crochet-tutorial.html

    SvarSlet
  4. De ser dejligt ud. Jeg er vildt med at de er meget enkle at se på selvom der indgår mange farver

    SvarSlet
  5. Superfine! Spennende å se hva det blir til slutt :))

    SvarSlet
  6. Jeg prøver lige igen. Har nu tastet kommentar 3 gange, men af en eller anden grund går den ikke igennem.

    SvarSlet
  7. Det er nogle rigtig søde lapper og et godt brug af rester.

    SvarSlet
  8. Det var da sjovt jeg er også lige gået igang med dem ;0) de er så fede

    SvarSlet
  9. nøj hvor er dine afrikanske blomster flotte Camilla - super lækre og skønne farver du har rester i :)

    SvarSlet
  10. Fantastiske lapper, det bliver flot, og skønt at bruge sine "rester" eller indkøb:-)

    SvarSlet
  11. Hvor er de smukke. Jeg venter lige lidt med at afprøve din teori med at hækle en og man er lost. Afprøves det skal de dog.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  12. De er altså også virkelig skønne! De har også været på min ønske-to-do-liste i laaang tid!

    SvarSlet
  13. ingen tvivl om at de meget smukke smukke ... Der er altså noget med uld :) ....

    SvarSlet
  14. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet