lørdag den 29. marts 2014

Ponchosweater

Jeg så opskriften i et tillæg til Hjemmet. Der hedder den Rummelig hverdagssweater. Den er designet af Rachel Søgaard. Jeg syntes den var så fed. På BC-garns hjemmeside kalder de den Ponchosweater, og det er lige hvad det er.

Jeg valgte noget andet garn, drops er ude med et flamégarn til meget billige penge, købt i den lokale biks.
Den er hurtigt strikket, men jeg er ikke tilfreds. Garnet er dejligt og opskriften er overskuelig og fin. Jeg syntes bare den er stor og klodset....... I hvert fald til mig.








12 kommentarer:

  1. Åh den er ellers lækker, kan godt forstå du faldt for den. Nu kender jeg ikke garnet, men kunne man eventuelt vaske eller tørretumble den, så den blev lidt mindre. Jeg tror simpelthen bare den er lidt for stor til dig.

    SvarSlet
  2. Den ser ellers lækker ud, men jeg kan godt se på faconen at den nok nemt kommer til at sidde lidt træls. Ærgerligt med dit store arbejde

    SvarSlet
  3. Jeg maatte da lige ind og se hjemmesiden med " originalmodellen". Kan godt forstaa at du faldt pladask. Hvor er den bare flot.
    Din model tror jeg simpelthen du har lavet for stor. Det virker som om du drukner lidt i den. Proev med en tur i maskinen, man ved jo aldrig :-)

    SvarSlet
  4. Hej Camilla. Den poncho er rigtig flot - kan godt forstå du måtte strikke den. Måske kan vask og tumbling få den lidt mindre - men jeg kom også til at tænke på at kraven måske er med til at forstærke det lidt store indtryk ?. Man kunne måske finde en lidt mere tæt - måske rullekrave - løsning, og så vil den synes mindre ? blot en tanke :o)

    SvarSlet
  5. Den er vildt flot til dig. Jeg kan godt huske at jeg har set den før og tænkt: Den må jeg strikke den er så flot!

    SvarSlet
  6. Lækker, lækker sag! Synes bestemt ikke den er for stor til dig. Jeg tror, som Mona, at det er kraven der "driller" indtrykket, og får modellen til at virke lidt klodset og stor. God ide med noget a la rullekrave :-)

    SvarSlet
  7. Det er ellers en lækker sag, men ja, jeg stemmer med i koret af de, der mener det er halsen/kraven, der er synderen. Men mon ikke du finder en løsning/ændring eller en glad modtager?

    Ærgerligt når man ikke er tilfreds med det strikkede, men ingen undgår vel at strikke noget indimellem, der ikke bliver et hit...... Øh, jeg har vist en hel bunke af den slags......

    SvarSlet
  8. Altid ærgerligt, når man ikke er tilfreds, men som Lea også påpeger, det undgår vi ikke nogen af os :-) Så er det godt din zigzag-poncho blev så flot :-)

    SvarSlet
  9. Jeg tror, man skal være fotomodel, for at få den type poncho til at se smart ud! Jeg fandt i hvert fald ud af at jeg trives bedre i en åben poncho a la Marimeko af Høxbro. Så fremover vil jeg hellere bruge tiden på trøjer i diverse variationer....
    Håber du finder anvendelse for dit arbejde.... gi' væk eller pil op?

    SvarSlet
  10. Jeg synes den er rigtig fin... Ja som de andre måske lige undtaget halsen .... Måske et ombuk med syning kunne gøre det ..
    Har lige strikket cille og er ret vild med det rundstrikning
    Go weekend

    SvarSlet