onsdag den 12. februar 2014

Min kashmir cardigan

Den er færdig. Den er lang. Den er for lækker!
650g ren luksus.
Jeg er sikker på, at jeg kommer til at flytte ind i den, og at den ikke mindst kommer til at hænge på mig hver dag, når jeg traver rundt på den iskolde folkeskole hvor jeg arbejder. Jeg kommer til at bruge den i bilen i stedet for jakke, i haven om lidt når foråret kommer, og de kolde aftener i sofaen. Den minder jo lidt om et tæppe med ærmer :)








Jeg kan ikke sige præcist hvor meget jeg har brugt. I kan sikkert heller ikke bruge det til noget, for min cardigan er længere end opskriften, jeg strikker løst, så jeg kunne strikke en str M på pinde 6 og stadig få en cardigan i en ca str XL.

Den eneste 100% gennemgående tråd er en babyalpaca fra BC Garn. Min absolutte yndlings! I en skøn elefant/mulvarpagtig farve, ca 230g. Derudover en tråd kid-silk. I alt 100g af den rosa kid-mohair-silk fra garnudsalg. Men også ca 30g rester af div drops kid-silk i neutrale farver.
Striberne er lavet i Blackhill Højlandsuld i farverne: Prinsesse Toben. Havregrød, En God Cigar, Konkylie, Rullesten og Viol. Desuden også Lambswool Tea Rose fra Fandango.
Altså hele tiden strikkes der med tre tråde.
Den vejer 650g, så resten er højlandsulden, altså ca. 300g

Den har ingen lommer. Jeg løb tør for kid-silk. Jeg ved ikke om den får nogle? 



28 kommentarer:

  1. suuuuper flot ! enormt flot farvevalg til din udgave af Kashmir ! Glæder mig til at se den i "real life" en dag, for mon ikke den kommer en tur med i hallen ? :)

    SvarSlet
  2. Åh hvor er den smuk Camilla og ja jeg er sikker på du flytter ind i den.
    Jeg er flyttet ind i min;)

    SvarSlet
  3. Sikke flotte farver du har i den.
    Den ser meget dejlig ud ;)

    SvarSlet
  4. Wauv - den er lækker.

    Tror også jeg ender med at må eje en :-)

    SvarSlet
  5. Denne er topp !! Virkelig lekker og flotte farger . Hilsen Beth

    SvarSlet
  6. Wauw, den er flot!! Smukke farver du har valgt.

    SvarSlet
  7. Jeg tilslutter mig fluks det øvrige kor :))

    SvarSlet
  8. Waaaooouuuuuwwwww. Superflot. God indflytning.:-)

    SvarSlet
  9. ih hvor er den lækker. Jeg er også i gang, men er gået i stå, hvor der deles til forstykker og ryggen. Forstår ikke hvordan vendestrikken skal være der. Måske du kan hjælpe mig?

    SvarSlet
  10. Den er helt forrygende
    Jeg er ikke sikker på, at jeg kan leve uden sådan en.

    SvarSlet
  11. Super lækker ser den ud og min fantasi rækker også til at kunne fornemme hvor lækker den er :)

    SvarSlet
  12. Wauw den er flot :) ... Og sikke et farvevalg ... Thumbs up herfra :)

    SvarSlet
  13. Så flot - jeg må vist også forsøge mig med sådan en skøn sag.

    SvarSlet
  14. Super flot. Sådan en man kan bruge til alt og som er totalt tidløs.
    Kabistrik.blogspot.com

    SvarSlet
  15. Den er bare fantastisk flot. Skøn farvesammensætning :o)

    SvarSlet
  16. Hold da op hvor er du en turbostrikker. Den er vildt flot.

    SvarSlet
  17. Den er super flot, og dejlige farver. Den er da helt perfekt som den er. Kan godt li den som den er uden lommer. Men den kunne nu også være fin med.

    SvarSlet
  18. SÅ FLOT!!!! Jeg er vild med dit farvevalg, Camilla!

    SvarSlet
  19. Den er rigtig rigtig flot. Utrolig flot farvevalg , jeg syntes faktisk ikke den behøver lommer.
    Jeg har lige slået op til min kashmir for to dage siden, nu glæder jeg mig endnu mere til den, efter at have set hvor flot din er blevet:-)

    SvarSlet
  20. Jeg synes din Kashmir er flot - og det med lommerne, så kan de også være besværlige, så det er måske en beslutning taget af højere magter.

    SvarSlet
  21. Lækker sag. Jeg forstår slet ikke, at jeg var så skuffet over de nye Isager opskrifter. Der er jo mange fine modeller.

    SvarSlet
  22. Hvor er den skøn din udgave af kashmir. Lækkert farvevalg. Jeg ville som dig "bo" i den..... Den må vist komme på min Too do liste.

    SvarSlet