onsdag den 15. januar 2014

Den hollandske poncho

Så blev den færdig min store tykke hollandske poncho. 
Jeg faldt for den i helt neutrale farver, da jeg så den i hallen i november, jeg ville have en der mindede om den Gitte havde. Men da jeg stod i biksen og skulle vælge, kunne jeg hverken vælge den grønne eller den orange fra. Overvejelsen gik på om bundfarven skulle være lys grå eller råhvid. Råhvid vandt.

Den er strikket i Drops Lima, dobbelt tråd. Jeg ved at Gittes version var i 4 tråde højlandsuld, den var lidt lettere i sit udtryk end min, og i høj grad lækker! Begge garner er velegnede! Jeg magtede bare ikke at holde styr på 8 tråde (man strikker i to farver det meste af tiden).

Den er perfekt til sit formål nemlig at holde mig varm i bilen, når jeg kører på arbejde hver morgen. Jeg hader at have jakke på i bilen, og denne poncho er tyk nok til at holde mig varm!











Faktaboks:
Opskrift: DIY poncho fra knit&purl
Garn: Drops Lima 975g
Pinde: knit Pro #8
Str. One size, hvis man er en S eller M, vil jeg anbefale at strikke den på mindre pinde! Den bliver også ret lang. Udregn den bedste strikkefasthed for dig, ved at at måle den omkreds du ønsker og medregne opskriftens antal af masker ved brystet.



33 kommentarer:

  1. Virkelig flot! Jeg synes det er en flot kombination af grøn og hvid

    SvarSlet
  2. Wauw wauw og WAUW - hold da op hvor er den flot og super-lækker sej :-) Den er blevet så god :-) Tillykke med den:-)

    SvarSlet
  3. Den er da helt vildt flot, og jeg synes, farverne er fantastiske

    SvarSlet
  4. Den er rigtig fin. Og den ser jo også god varm ud. Fedt.

    SvarSlet
  5. Den ser vel nok god varm og vamset ud. God idé til bilen.

    SvarSlet
  6. Den er skøn Camilla, du er altså en hard core strikker : )

    SvarSlet
  7. Den er godt nok flot, super sej.

    SvarSlet
  8. Hvor er den da fuldstændigt fantastisk Camilla :-) Kan godt forstå at du var nødt til at strikke den, og jeg bliver helt vild over at jeg ikke selv endnu mestrer kunsten med flerfarvestrik. Måske en dag..

    Har kigget med lige siden du begyndte at blogge om strik herinde, og det er tydeligt at se din udvikling, du er jo blevet knalddygtig. Meget inspirerende så tak for at du deler med os.
    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord Henriette!! De betyder meget :-)

      Slet
  9. Lækre farver, hvor er den skøn

    SvarSlet
  10. Den er superflot. Mønsteret er prikken over i'et.

    SvarSlet
  11. Hvor er den altså blevet så fed,men bliver nødt til at høre med de ærmehuller,fungerer de eller ville dem fra Holme Samsøes, Ella være bedre ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er svært at sige, de sidder ret langt nede. Og er man ikke 180 cm som jeg er, så kan man muligvis ikke nå! Der er også en risiko for at ponchoen bliver for lang. Ellas ærmer er muligvis bedre, men det var en løsning jeg ikke magtede at regne på. Jeg er glad for den som den er, og ville ikke gøre det anderledes.

      Slet
    2. Tak for dit svar,jeg er bestemt ikke i nærheden af de 180 cm-LOL,så jeg satser på nogle lodrette ærmehuller,har alligevel gang i en større udregning,og Jørgen Clevin løsning med mønster.Jeg kan godt forstå du er glad for din,den er herrefed :))

      Slet
  12. Åhh bare jeg havde tålmodighed til at strikke sådan en lækkerhed.............den er virkelig flot Camilla ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet ikke så krævende. På pind 8 går det ret hurtigt :-)

      Slet
  13. Den er flot med flot på. Godt strikket.... :)

    SvarSlet
  14. Wauw, Camilla - den er jo helt fantastisk!

    SvarSlet
  15. Kære Camilla
    Den er virkelig, virkelig flot din poncho.
    Jeg tænkte også om arm-hullerne sad for lavt, men mon ikke det går med mine 172 også?
    Ved du, hvor meget Gittes vejer i Blackhill, så jeg kan få en ide om, hvor meget jeg skal købe. Er nemlig vild med deres garn og et lidt lettere udtryk, som du skriver, ville være helt fint.
    Tak for hjælpen.
    Hilsne Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette. Jeg ved at Gittes forbrug i blackhill højlandsuld er sådan:
      Farve C ca 60 g
      Farve A ca 290 g
      Farve B ca 230 g

      Jeg ved at hun har strikket på pind 8. Men om strikkefastheden passer eller om du skal bruge mere garn, det tør jeg slet ikke love noget om!

      God fornøjelse :-)

      Slet
  16. Super super flot!
    Helt perfekt til din højde :-)

    SvarSlet
  17. wauw den er flot :) fede farver og smukt mønster :)

    SvarSlet
  18. Hold da op hvor ser den lækker ud og farvevalget er helt perfekt.

    SvarSlet
  19. Den er bare flot - dejlige farver og flot mønster - der kan du vist godt klappe dig selv på skulderen!

    SvarSlet
  20. Magnifique ! Super flot resultat ....

    SvarSlet
  21. Super flot, og noget anderledes. Den må vække opsigt :-)

    SvarSlet
  22. Hej! Er den orange farven 'Rust'? Den er superflot!

    SvarSlet