onsdag den 8. januar 2014

Bella trøje

Bella trøjen består af en masse frem og tilbage pinde, argh de vrangpinde huer mig ikke. Men af skræk for om barnet skulle blive for stor, inden jeg fik strikket færdigt, tog jeg mig sammen og har strikket monogamt siden nytår. I går fik den 7 fine sorte knapper, og i dag har hun haft den på i skole.
Hun er glad , for den er silkeblød og sidder som den skal. Hun har selv valgt sort, først var jeg lidt skeptisk, men jeg synes den er fin i sort, så passer den til alting.











Faktaboks
Opskrift: Bella trøje fra Lene Holme Samsøes nye bog Børnestrik på pind 3,5 - 4
Pinde: Chiaogoo 3,25 og 3,5 i metal. I loooooove them!
Str. 8 år
Garn: Silkbloom Fino fra BC garn. Lækreste garn af silke og merino. 
Forbrug: Har lige taget hul på nøgle nr 4. 



Nu må jeg tilbage til min poncho, mit eneste nuværende strikketøj faktisk...... Jeg drømmer om en kashmir cardigan af Helga Isager............







18 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot og supersød til hende, og så siger man at børn ikke bør gå i sort. Det har du lige modbevist.
    Helgas kashmir trøje er vildt skøn - jeg har set originalen hos Tøndering og den er en drøm at røre ved.

    SvarSlet
  2. Hvor er Bella en flot trøje, som klæder din smukke stolte datter perfekt:-)
    Jeg drømmer også om en kashmir, jeg må have købt den bog. Så den hos min kollega, der er bare så mange skønne sager i.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, den er feminin men ikke ,lillepiget på grund af farven.

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot til hende og den sidder lige i skabet. Det gør ikke noget at den er sort

    SvarSlet
  5. Super skøn, hun ser dejligt glad og tilpas ud!

    SvarSlet
  6. Den er bare SÅ fin og er på min to-do for 2014:-)

    SvarSlet
  7. Den er fin og passer den lille frøken. Og så er sort bare en god farve.

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin og hvor er hun fin og sød med den på :)

    SvarSlet
  9. Skøn unge i fin og feminin cardigan. ;-)

    SvarSlet
  10. En yndig pige i en superflot trøje.

    SvarSlet
  11. Åh, hvor er den fin - klæder bestemt datteren og den er overraskende god i sort!

    Hm, kun én ting på pindene.......... Vildt!!!!!!!! Kan ikke helt finde ud af om jeg er misundelig :-) Men gider bestemt ikke strikke alle mine ufoer færdige (uden at starte nyt op indimellem) for at prøve, hvordan det føles kun at have en ting igang...... Jeg har jo alt, alt for mange ufoer til at det projekt er realistisk (eller bare alt, alt for lidt viljestyrke!!!!).

    SvarSlet
  12. Helt nydelig! Ville strikket en jeg også, om det ikke var for alle den frem-og-tilbake-strikkingen... Du er dyktig!

    SvarSlet
  13. skøn tøs og lækker trøje !

    åh ja jeg er også fristet af en Kashmir eller måske en høstjakke..... ved ikke helt hvilken der først kommer på pindene....

    men tror nu først det skal være den Cille jeg må prøve, selvom hul-mønster strik ikke er min stærkeste kompetence... øvelse gør vel mester

    SvarSlet
    Svar
    1. Cille er let!! Hulmønsteret giver sig selv :-)
      Glæder mig meget til st se din version!!

      Slet
  14. Flot trøje, smuk pige :-)
    Trøjen klæder den super seje nederdel rigtig godt.
    Godt nytår.

    SvarSlet
  15. Den var knallfin i sort! Og jeg synes sort til barn kan være kult. Stilig at hun ville ha det selv. Silkbloom fino er jo bare mums.

    SvarSlet