lørdag den 28. december 2013

Når inspirationen brager ind i en.

Forleden sad jeg i hallen og så den store pige spille håndbold. (Like any other sunday). Pludselig kommer der en kvinde ind med en vidunderlig poncho. Jeg kunne ikke kende mønsteret og tænkte at den måske var købt. Hun må have tænkt sit, for jeg gloede og gloede. Til sidst måtte jeg henvende mig, jeg kunne ikke gå hjem uden at vide om der fandtes en opskrift.

Det gjorde der, og søde Gitte har mailet til mig med garnvalg, vægt, links til hjemmeside osv osv. Vi har mailet en del frem og tilbage, det er så fedt at møde andre strikkere, der er altid en varme og en venlighed. Vi er et særligt flinkt folkefærd tror jeg :-)

Nu er jeg gået igang med min poncho. Jeg har været 1000 år om at vælge garn og farve. Og jeg er heller ikke denne gang sikker på om jeg har valgt rigtigt. Tænker stadig at den råhvide måske skulle have været lysegrå, we will see.



Mere kan jeg ikke vise lige nu, men jeg strikker alt hvad jeg kan!

17 kommentarer:

  1. Hvor ser den flot ud, og i hvor jeg kender det med valg af farver. Dejligt at møde en som selv er strikker og villig til at hjælpe med opskrift. Rigtig god strikkedag til dig

    SvarSlet
  2. Garnet ser rigtig lækkert ud, jeg er spændt på det endelige resultat

    SvarSlet
  3. Den ser super fin ud, fedt at du bliver inspiret af dem du møde på din vej.

    SvarSlet
  4. Det bliver spændende at se den færdig. Jeg synes det er nogen flotte farver du har valgt.

    SvarSlet
  5. Det ser godt ud, håber vi kan få link ;0) glæder mig til at se mere

    SvarSlet
  6. Det er simpelthen så fedt, godt du spurgte, jeg venter sammen med violykke på link :)), OG flere billeder

    SvarSlet
  7. Det ser da super lækkert ud, jeg er vild med farverne

    SvarSlet
  8. Det ser vildt spændende ud - og sjovt at møde nye strikkevenner på den måde.

    SvarSlet
  9. Det var da en dejlig oplevelse og din poncho ser spændende ud.

    SvarSlet
  10. Det er bare så fedt at møde andre strikkere, og så ovenikøbet sådan en sød og hjælpsom en af slagsen.
    Ponchoen ser ud til at blive en rigtig blogbasker.

    SvarSlet
  11. Jeg tror du har ret i strikkere er et specielt folkefærd, jeg kan også falde i svime over en lækker trøje på min vej , og syntes det er dejligt når andre spørger om hvor den jeg har på er fra :-D
    Så godt du spurgte :-) nu kan vi være mange der bliver inspireret af det spændende du har på pindene. Flotte farver

    SvarSlet
  12. Hvor hyggeligt sådan at møde en anden strikker og så bytte opskrifter! Det ser spændende ud, glæder mig til at se det færdige resultat!

    SvarSlet
  13. Den ser virkelig flott ut!

    SvarSlet
  14. Jeg er netop gået i gang med Cecilia af Lene Holme Samsøe. Jeg gik i gang efter at jeg så din fantastisk flotte udgave her på din blog. Du er dygtig! :-)
    På omg 4 skal man strikke drejet ret over de masker som blev strikket på den forrige omg.
    Gælder dette for ALLE de lige omgange - eller er det kun på omg 4? Hvad har du gjort? :-)))

    Mange venlige hilsner fra Inge

    SvarSlet
  15. tak for dine pæne ord - og ærgerligt at jeg ikke lige fik tid til at veksle et par ord i hallen i søndags da vores veje mødtes i svingdøren :O) håber at møde dig en anden dag.

    Dit valg af farver til ponchoen ser super fede ud - glæder mig til at se den færdig ... du er så fantastisk dygtig.

    og så er det min tur til at blive inspireret til et stykke strik ..... jeg må strikke en Cille for din er da bare så fuldstændig vidunderlig - så den MÅ jeg prøve at strikke.

    TAK for inspirationen :O)

    SvarSlet