fredag den 13. december 2013

Cille

Jeg var i tvivl under hele processsen. Jeg var usikker på farvevalg og på størrelsen. Jeg var faktisk heller ikke helt sikker på om Cille overhovedet ville passe til mig. Jeg var bange for at den ville blive kortere end jeg gerne ville have, og det er jo svært at ændre når man strikker rundt i spiral.

Jeg blev færdig med den i går, og den har ligget til tørre i nat. I morges da jeg fik den på, var jeg overbevist. Den Cille er vist ikke så tosset, den passer mig godt, den er blevet præcis så lang som jeg ønskede. Jeg er vild med farven, den er lidt meleret men på den gode måde. Det er sjovt så meget i tvivl man kan være undervejs. Kender I det?







Sofus ville også være med.


Faktaboks:
Opskrift: Cille af Lene Holme Samsøe
Garn: 122g Blackhill Superfine Alpaca i farven Grøn Khaki
180 g Blackhill højlandsuld i farven, ja jeg tror det er buksbum, men jeg er faktisk usikker. Pludselig kan jeg slet ikke huske hvad den hedder.....
Pinde: 7
Ændringer: Ja, i halsen har jeg gjort som opskriften siger, bortset fra sidste pind inden aflukning, der har jeg strikket to masker sammen på hver 15. maske, for ikke at få en alt for vid hals. Det er jeg glad for.



25 kommentarer:

  1. Åh, du kom først - jeg er klar til at strikkeskulderen sammen og så ærmer og krave. Jeg synes din er flot, men håber min bliver lidt mindre. Jeg tror nemlig jeg er mindre end dig ;-)

    SvarSlet
  2. piiiift piiiift,hvor er den bare blevet røvfed-undskyld mit ordvalg,den rykkede da lige noget op på min todo :))

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er den flot og super farve til dig. Længden er også god, meget bedre end jeg har set på andre.

    SvarSlet
  4. Den kommer straks på min liste. Som den dog klæder dig og kaffekoppen. Jeg er helt vild med farven

    SvarSlet
  5. Den er supersmart til dig, og skøn farve du har valgt. Wauv :-)

    SvarSlet
  6. Nøh hvor er den flot og den klæder dig rigtig godt. Det er virkelig nogle skønne ting du laver!

    SvarSlet
  7. Den er total fed til dig. Jeg kan følge dig i alt det du trivlet på, for jeg har haft lyst til at strikke den men tanken har også været om den blev for kort. Om modellen ville være god til en som mig, med de former jeg har...... Måske den kommer på pinde en dag.

    SvarSlet
  8. Din Cille er faktisk den første af slagsen , som jeg syntes er flot. Din er hammerflot :-) og klæder dig fantastisk :-)

    SvarSlet
  9. Wauw Wauw Wauw - hvor er den flot og klær dig vildt godt ...farven er helt perfekt ... Tror bestemt den må på to do listen :)

    SvarSlet
  10. Såå utrolig fin! Denne kledde deg godt:)

    SvarSlet
  11. Prøverlige igen
    i er super fine sammen.

    SvarSlet
  12. Smuk - elsker den farve :) 👍

    SvarSlet
  13. Min ældste datter ønsker sig Cille, nu vil jeg strikke den, hvor er den bare flot, har studeret den i bogen "suveræn strik" og ventet på at se dit færdige resultat og må sige at din er kanonje, farven er lige i skabet

    SvarSlet
  14. Hold nu op! - hvor er den bare MEGA monster fed!! Lige som jeg forudsagde ;-) Den klæder dig bare SÅ godt, søde. Ih, hvor jeg glæder mig til at se den IRL!

    SvarSlet
  15. Den er blevet fantastisk - og klæ'r dig rigtig godt.

    SvarSlet
  16. Hvor lang er den blevet? Og hvordan var din strikkefastheden ? Bare nyskerig da jeg syntes dem jeg har set er meget korter end din, som jeg er vild med. God weekend.

    SvarSlet
  17. Den klaeder dig da superfint. Jeg har det omvendt. Er superentusiastisk og helt sikker paa at jag strikker hittet, og saa tjaaaaaa bliver det en flopper.
    Flot hund du har. Han ligner en rigtig kramme-kraever.

    SvarSlet
  18. Hold da op - den er godt nok blevet flot.

    SvarSlet
  19. Fantastiskt fin! Herlig farge:)

    SvarSlet
  20. den er super flot ! den må jeg virkelig have på pindene en dag ...

    hilsen GitteG

    SvarSlet
  21. Gisp, der tabte jeg lige underkæben, hvor er den skøn og helt vildt flot til dig. Den må på to do listen NU.

    SvarSlet