fredag den 1. november 2013

Når garn går op i en højere enhed....

Nogle gange sker det ved et tilfælde, det gjorde det  går.

Min mor ønsker sig en hue, en rigtig god varm en til når Danmark er koldest. Jeg gik på opskriftjagt og fandt et ret godt bud. Udfordringen var at den skulle strikkes på tynde pinde i tyndt garn, så jeg var bange for at den ikke blev varm nok. Jeg ville have tykt, men meget lækkert garn. Jeg har en svaghed for Silkbloom Fino fra BC Garn. Og jeg har en svaghed for drops alpaca. Kunne de mon forenes?
Oh yes!

Bare det at slå maskerne op overbeviste mig!!! Det er en fuldstændig vidunderlig kombination! Min yngste datter aede sin kind med det, rulle med øjnene og sagde: -strik noget til mig af det!! Så bliver det ikke bedre! (Hun bliver en lille luksus dame, meget dyr i drift.)

Opskriften er blevet tilpasset, huen er snart færdig.



12 kommentarer:

  1. Det ser ud til at være helt vildt lækkert at have mellem fingrene:) Dejlig vinterfarve også. Den må hun blive glad for:)

    SvarSlet
  2. Uhh det ser spændende ud :) Sådan en skal min mor da også have! Gad vide hvilken opskrift du har brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Jeg har brugt opskriften Sweet Carolina fra Drops. Og kun lavet mønsterrapporten 8 gange. :)

      Slet
  3. Den ser ud til at blive rigtig fin! Jeg gemmer lige opskriften, for den kunne jeg godt tænke mig at prøve kræfter med:-)

    SvarSlet
  4. Hvor smukt - drops Alpaca er rigtig god sammen med andre ;0)

    SvarSlet
  5. Man kan ligefrem fornemme lækkerheden ud fra billedet :o)

    SvarSlet
  6. Det ser søreme labert ud, - både i farve og kvalitet. Det må vist prøves
    Dejig weekend til dig

    SvarSlet
  7. ej hvor ser det lækkert ud. de er dyre de små piger. har også en luksus pige herhjemme

    SvarSlet