onsdag den 20. november 2013

Cecilia

Jeg er jo ikke den vilde lacestrikker. Men jeg gør undtagelser, hvis resultatet er vigtigt nok! Jeg ville så gerne have en Cecilia. Jeg har set Lykkes, og den er så smuk.
Jeg kastede mig ud i lacestrikkens kunst, og jeg er ret begejstret. Det er sjovt, man skal bare ikke lave fejl. Det gjorde jeg, masser af gange. Men jeg blev alligevel færdig, og de fejl der er, tror jeg ikke man kan se :-)

Jeg er meget glad for resultatet, den er blevet fin og sart og er en god kontrast til råt og sort.

Jeg har strikket ribstykket fornede en del længere end opskriften, bare så det dækker halvdelen af min store bagdel :)







Faktaboks
Opskrift: Cecilia af Lene Holme Samsøe, fra bogen "Mere Feminin Strik"
Garn: Lace Lux fra Lana Grossa: 33% merinouls, resten er viscose. Det er blødt som silke! I farven pudder. Jeg brugte 4 nøgler. 
Pind: 5
Ændringer: Strikkede glat nogle cm inden jeg begyndte på rib, fordi jeg er så høj. Længere rib
Str: L/XL



24 kommentarer:

  1. Den er super smuk. Og i passer godt sammen, flot håndværk

    SvarSlet
  2. Hvor er den elegant. Rigtig god idé med den sorte kontrast indenunder.

    SvarSlet
  3. Wau hvor er den flot og hvor klæder i hinanden. Det frister med en ny ;-)

    SvarSlet
  4. Vildt flot til dig! Jeg er da i dén grad misundelig :-)

    SvarSlet
  5. Wauv, hvor lækker blev den ikke liiiiige, den blev jo herrefed, den har vist været lidt overset her på matriklen

    SvarSlet
  6. den bluse har min datter sukket efter siden hun har set den i min strikkebog - men jeg har aldrig strikket lace - så jeg ved ikke om jeg tør kaste mig ud i projektet. ? Den er super flot til dig !

    SvarSlet
  7. Hold da helt op hvor er den voldsom flot - Jeg har aldrig aldrig set til dens side i mine mange gennembladringer af bogen - men din model fangede mit blik og jeg bliver nu nok nødt til at kigge på den en ekstra gang. Wauw den er flot:-)

    SvarSlet
  8. Nøj hvor er den flot og sidder rigtig flot på dig! Har 4 nøgler liggende.........måske man skulle??

    SvarSlet
  9. Jamen, jamen...den manglende mohair er jo lige dét, der skal til! FLOT. Jeg har simpelthen ikke kunnet beslutte, om jeg var med modellen, eller ej. Nu har du lavet den uden mohair, så den fremstår mere "kniplingsagtig" - og den er SÅ HOT :-)

    SvarSlet
  10. Hvor ser i godt ud - også sammen :) super flot

    SvarSlet
  11. Det er bare så smuk en model. Og sikken et arbejde det må være at strikke den. Lace kræver lige at man holder tungen lige i munden :o)

    SvarSlet
  12. Det er igen en smækkerlækker sweater du har lavet og hvor er den smuk til dig.

    SvarSlet
  13. Kjempefin genser! Du kledde den veldig godt:)

    SvarSlet
  14. Den er vildt smuk og klæder dig fantastisk

    SvarSlet
  15. Hvor er den smuk. Og hvor klæder den dig godt. Jeg får helt lyst til selv at strikke den. Jeg elsker lace-strik, og jeg har bogen ;)

    SvarSlet
  16. Hvor er den bare flot til dig, det er super smart med kontrasten.

    SvarSlet
  17. Den er bare så flot! og det er en dejlig kontrast.

    SvarSlet
  18. Virkelig smuk bluse:-) Den får jeg lyst til og har aldrig lavet lace før

    SvarSlet
  19. USH! Hvor er den fin.
    Jeg har selv for længe siden købt garn til den. Men men men..... Jeg tør simpelthen ikke gå i gang.
    Så STORT kompliment fra mig.

    SvarSlet
  20. den er virkelig smuk ... og i er et smukt par Camilla :)

    SvarSlet
  21. Så fin den var i hvit. Jeg har nemlig strikket den i sort.
    Og min inneholder også små feil. Men det betyr at den er perfekt hjemmestrikket!

    SvarSlet