tirsdag den 29. oktober 2013

Sjal i New Zealandsk Possumgarn

Da Mette sidste år var i New Zealand, havde hun to nøgler garn med hjem til mig, det særlige ved garnet er, at det udover merino indeholder pelsen fra pungrotter (possum).
Garnet er utrolig blødt og let og lækkert.

Jeg har strikket på det i en evighed, det er jo ene retpinde, så det er ikke hysterisk morsomt at strikke. Det har boet i tasken, og været tag-med-på-farten-strik. Nu er det så langt om længe færdigt.
Jeg kunne ikke finde ud af hvilken kant jeg ville have på sjalet, men det havde Lykke heldigvis en løsning på, og den findes lige her.

Jeg er fuldstændig vild med det!



Opskrift: Basis sjal, med udtagninger  i begge sider på alle pinde, og i midten på hver anden. Strikkede indtil jeg syntes det var langt nok, og strikkede derefter kanten på. Den er let og består udelukkende af slå om og strik sammen. Lukket af med picot kant. 
Garn: Touch Yarn. Lidt over et nøgle.
Pind: 4


12 kommentarer:

  1. Hvor det blevet flot. Jeg er vild med farven og det enkle mønster gør det virkelig elegant!

    SvarSlet
  2. Sikke et smukt sjal. Possum er noget af det blødeste, så det bliver dejligt at have om halsen hele vinteren

    SvarSlet
  3. Det er super flot. Garnet lyder spm det rene lukus.

    SvarSlet
  4. Garnet lyder fantastisk og det ser ud som om du har fået noget godt ud af det .

    SvarSlet
  5. Sikke et smukt sjal - har aldrig hørt om possumgarn men det lyder rigtig rigtig lækkert :)

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare flot. Og dejligt anvendeligt :o) Garnkvaliteten ser lækker ud - og farven ditto.

    SvarSlet
  7. Laekkert, super flot. Pungrottegarn lyder bloedt. Aergeligt at man ikke kan roere det gennem skaermen, men det kommer vel ogsaa en dag hihi.

    SvarSlet
  8. Lækkert garn... Og super fint sjal.

    SvarSlet