søndag den 13. oktober 2013

Forbandede spam..... nu med kode!

Jeg hader at jeg ikke kan have bloggen åben for alle. Jeg ville gerne at alle også anonyme kan skrive en besked. Men bare i går fik jeg 5 spammeddelelser, og det genererer en mail i min indbakke hver gang.
Jeg er SÅ træt af det.

Nå man undersøger hvor ens trafik stammer fra, opdagede jeg et underligt navn, det klikkede jeg på (Det skal I aldrig gøre!!!!) Det hed noget med vampyr. Jeg klikkede på det, fordi jeg undrede over, hvorfor det website genererede besøg til min blog, det resulterede i intenst spam i nogle minutter, hvorefter jeg lukkede for anonyme kommentarer.

Jeg er ikke helt klar over hvad forskellen er på om man tillader kommentarer fra bruger med open id, eller brugere med google-konto. Ved I det?


10 kommentarer:

  1. Jeg kender ikke forskel på de to slags kommentarer, du nævner. Men mht spam, så synes jeg, blogger har været god til at sortere spam fra. Oplever du ikke det? Det er måske mængden af mails, der er det mest irriterende? Jeg kan i hvert fald godt forstå, du sætter kode på i en periode. Og mht de der underlige sider, der sender trafik. Det oplever jeg også. Jeg læste noget om det på et tidspunkt. Det er et trick for at få en til at klikke. Men det ved man jo ikke, før man har prøvet, eller er blevet advaret, desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gudrun
      Jo, du har ret, spam beskederne er ikke synlige, det irriterende er netop de mails man får. Netop at det er et trick, for at få en til at klikke, er det smarte, for det er først bagefter man læser om det :-)

      Slet
  2. Øv, hvor er det surt. Jeg får slet ikke mails, når der bliver kommenteret. Det betyder selvfølgelig, at jeg selv må holde øje med kommentarer, men det går nu meget godt.

    SvarSlet
  3. Super skøn trøje Ulla har strikket. Du var da heldig, at hun ikke kunne passe den!

    Jeg har også bøjet mig, og sat kode på. Selv om jeg synes det er møj irriterende fordi det er så svært at tyde bogstaver/tal når de skal skrives ind, men mængden af spam blev bare for stor.

    SvarSlet
  4. Øv med spam,jeg har under design på blog gået ind under kommentarer,og så meldt dem som spam,uden at klikke videre på dem,tror desværre det er sådan i perioder,måske hænger det også sammen med det virusprogram man har på computeren,vi har oplevet at have et lidt dårligt,og der fik vi mange spams,men ved ikke om det bare var tilfældigt.Jeg har på min blog et felt på siden hvor jeg kan se de seneste kommentarer,jeg får dem ikke på mail

    SvarSlet
  5. Jeg får mails, når der er kommentarer, og jeg fik i en periode mange spamkommentarer, men da jeg opdagede, at blogger altid straks sorterede dem væk fra kommentarfeltet på min blog, slettede jeg bare de mails, der kom, og nu er det helt holdt op. Jeg har i ca. 1 år ikke fået en eneste spamkommentar. Hvorfor ved jeg ikke, men glad er jeg da, for jeg behøver så ikke sætte kode på.
    Til gengæld får jeg jo de spammails, der kommer fra de blogge, hvor jeg har kommenteret og bedt om mail ved fremtidige kommentarer til indlægget - også for nylig fra denne blog, Camilla, men jeg kan jo straks se, at det er spam, så jeg sletter dem bare.

    SvarSlet
  6. Har en "vampirestat" i trafikkilder på min blog... undlader at klikke på den og kasserer alle mystiske mails/lægger i spam kassen. Mere kan man vel ikke gøre uden at lægge den med koder ind i systemet. Bøvlet.. men hvis man gerne vi følge en blog gør det vel ikke noget??? Eller hvad?

    SvarSlet
  7. Uh, jeg kender godt til det.

    Hos mig får jeg især spam på gamle indlæg som så til gengæld bliver helt oversvømmet. Hvis det er det samme for dig, så kan jeg fortælle, at jeg har lavet en indstilling, hvor jeg skal godkende kommentarer, hvis de kommer på indlæg, som er mere end en måned gamle. På den måde undgår jeg, at mine læsere skal taste en kode og undgår samtidig størstedelen af spam-kommentarerne (og det her behøver spam-robotterne så ikke lige læse :-D)

    Håber du snart er mere spam-fri!

    KH
    tina

    SvarSlet
  8. Hei!
    Nå lærte jeg noe nytt, for jeg har også det pirat-nettstedet i min trafikkilde! Jeg klikket en gang for å se hva det var, men fant ikke ut av det.

    Jeg får også spam på nye innlegg, og selv om jeg krever kode, så forstå det den som kan! Men blogger sorterer nesten alltid disse kommentarene til spam boksen.

    Ellers er den mye fint på din blogg, og du må gjerne ta en titt på min! God søndagskveld til deg her fra Norge!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlet