tirsdag den 9. juli 2013

Tadpoles

Da jeg så Leas Tadpoles, vidste jeg, at det var de helt rigtige strømper til mit fine wollmeise strømpegarn. Jeg var lige lidt udfordret på, hvordan jeg skulle omskrive opskriften, så de kunne strikkes nedefra og op. Det problem fik jeg løst, jeg strikkede bare mønstret som der stod, selvom det så i virkeligheden vender forkert på mine, men det er jo helt ligemeget. Jeg måtte også slette nogle rækker i mønsteret, for jeg har kun 52 masker og ikke 64 som i opskriften, altså havde jeg kun 26 masker til et mønster der fylder 32 masker. Jeg slettede 3 masker i hver side og i højden, og voila, små tadpoles :-)

Wollmeises strømpegarn er mit favoritgarn strømpegarn, og som I kan se på Lykkes blog (og tjek lige hendes ultra fede grønne strømper ud!!), så er deres nye hjemmeside gået i luften. Der er vist allerede udsolgt, men shoppen er nu mere overskuelig, og forhåbentlig er der oftere garn til salg.









Faktaboks:
Opskrift: Tadpoles. 
Pind: 2,75 Chiaogoo. De er GENIALE til strømper.
Garn: Wollmeise Twin i farven safran.
Str.: 39. 52 masker i omkreds.
Ændringer: Ja, de er strikket nedefra og med færre masker.



11 kommentarer:

  1. Hvor ser de lækre ud, og sikke en fed farve

    SvarSlet
  2. Ih, hvor har du været hurtig! De er SÅ fine med mønstret og i den skønneste farve :-) glæder mig til at se hvilken farve det næste par bliver!

    SvarSlet
  3. Herlige. Skoen farve.Og nu har du gjort mig utrolig nysgerrig ang. din nede fra og op metode. Nu skal den afproeves.

    SvarSlet
  4. ej hvor er de bare skønne :)

    SvarSlet
  5. De er super skønne og garnet ser vildt lækkert ud. Det må prøves ved lejlighed.
    Er imponeret over, at du bare lige regner om i sådan et mønster. Du er da en hard core strikker.

    SvarSlet
  6. Mums jeg savlede over Lea´s strømper,og jeg kan da ikke savle mindre over dine :)).Kan du mon fortælle mig hvordan chiaogoo pindene er i forhold til knitpro.Jeg har knitpro og er &%"!/)=(/træt af dem,så ville jo gerne vide lidt mere om dine chiaogoo :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Jeg har købt chiaogoo i metal i de små størrelser. Jeg er meget glad for dem, de er et godt supplement til mine knitpro. Det gode ved chiaogoo er at de er lidt tyndere i spidsen og er derfor perfekte til strømper. De er desuden gode i overgang mellem wire og pinde, garnet glider meget fint. Men jeg er også meget glad for mine knit pro pinde som jeg har i træ.

      Slet
    2. Tak for svar, jeg har knitpro i træ, men er træt af at de konstant går i stykker i gevind, selvom jeg er meget påpasselig med ikke at stramme for meget, resultatet er så de hele tiden går løse imens jeg strikker. Jeg kan godt lide det du skriver med spidser og ingen overgang, det har jeg også på mine addi lace /turbo pinde, så måske skulle man en tur på amazon, garnudsalg har ikke de sæt med små str på lager

      Slet
  7. De sokker er så flotte, jeg har også beundret Leas, men jeg er jo sat id af spillet... Farven er fantastisk!

    SvarSlet