mandag den 1. juli 2013

Flødebollelagkage

Når der er fødselsdag i familien laver jeg altid denne lagkage. Det er verdens bedste!!
Jeg har lavet en lille fotoserie helt fra lagkagebunden :-D I går blev lilletøsen 7 og jeg lavede to flødebollelagkager.


Først smøres bunden med hindbærmarmelade, en cremet slags uden bær.


Dernæst et lag med flødeboller uden bunde, 12 stk af den bedste slags!



Kagecremen er vigtig, og den er lækker!! Jeg bruger den altid!! Den er fra Isabella Smith, den er vildt nem og opskriften finder du lige her.


Jeg fordeler ca halvdelen af cremen oven på flødebollerne


Dernæst et lag af de lækre danske jordbær, med resten af cremen, ovenpå endnu en bund smurt med hindbærmarmelade


Den øverste bund er også smurt med hindbærmarmelade, den vender bare omvendt.


Dernæst et lag marcipan jeg har indfarvet i ønsket farve


Til sidst pynt :D

Bon appetit! Jeg lover at I ikke bliver skuffede!!!

10 kommentarer:

  1. Taasrk! Den nupper jeg til yngstemands 13 års fødselsdag om 3 uger!

    SvarSlet
  2. Tillykke med datteren,og du har helt ret,den lagkage er bare guf med guf på :))

    SvarSlet
  3. Den ser spændende og velsmagende ud - den mætter nok også en del :-) Tillykke med datteren!!

    SvarSlet
  4. Uhm sikken en kaloriebombe :)

    SvarSlet
  5. Tillykke - hold op den ser lækker ud, den må prøves!!

    SvarSlet
  6. Jo, for man kan ikke smage, og den ser bare saa mumse-laekker ud suk.

    SvarSlet
  7. uhm - det lyder altså meget, meget lækkert :-)

    SvarSlet
  8. Den ser lækker og meget syndig ud. Den må prøves på et tidspunkt. Tusinde tak for opskriften.

    SvarSlet