tirsdag den 16. juli 2013

Enkel vest til Rita

I morgen kommer lille Rita på 2 år på besøg. Jeg har strikket til hende, for den første enkle vest jeg strikkede til hende da hun var 1 er blevet alt for lille, så hun skal have en ny. Hun har brugt den rigtig meget og den er enda gået i arv. Denne gag har jeg stikket i tøsefarve, mest fordi det var noget garn jeg havde på lager. Den er strikket i en tråd blackhill højlandsuld i farven prinsesse toben, og en tråd Angora Tweed i samme sarte rosa farve.





 Faktaboks:
Opskrift: Enkelt Vest fra Pickles
Garn: Angora Tweed (udgået) + højlandsuld
Pinde: knit pro 5mm
Forbrug: 120g i alt inkl. knapper.
Str.: 3-4 år
Ændringer: Ja, min strikkefasthed hedder 16 i stedet for 14, så en str. 3-4 år bedre passer en lille Rita på 2 år.

11 kommentarer:

  1. Rigtig soed og saa 100% anvendelig. Den kan da kun goere lykke.

    SvarSlet
  2. En rigtig sød og dejlig vest - jeg tænker allerede i julegave til vores lille niece. Altid dejligt at finde inspiration hos andre, så tak.

    SvarSlet
  3. Så fin og enkelt. Elsker opskrifterne fra Pickles

    SvarSlet
  4. Baby Rita er bare så heldig :-) skønt at få brugt lidt at dit angora tweed og så med så fint et resultat!!

    SvarSlet