søndag den 26. maj 2013

En ikke-grå ikke-cardigan

Jeg havde de bedste intentioner om at kaste mig ud i en grå blød alpaca-agtig cardigan, men pludselig strikkede jeg pullover/sweater (hvad er forskellen?) i honningfarvet merino-alpaca-mohair fra Garnudsalg. Jeg ved ikke hvad der skete? Eller jo, alpacaen var udsolgt, og derfor lavede jeg strikkeprøve i honninggarnet, bare for at have det klart til en kommende projekt, men når jeg nu havde lavet en strikkeprøve, kunne jeg jo ligeså godt lave en søgning på Ravelry med strikkefasthed og antal tilgængelige meter og vupti, potentielle projekter dukkede op. Deriblandt denne Narragansett som allerede var blandt mine favoritter. Så kunne jeg jo lige så godt slå masker op.........

Jeg havde ellers fundet en cardigan favorit blandt alle jeres fantastiske forslag! Tusind tak for gode input og links til sider jeg ikke kendte. Flere er blevet til nye favoritter!!



Denne model hedder Narragansett  og er fra Baby Cocktail, en fed blog med skønne opskrifter. Narragansett er navnet på en indianerstamme fra Rohde Island, og i dag også navnet på en lille by på Rohde Island. Jeg blev nød til at undersøge navnet på modellen, og blev pludselig helt betaget af USAs østkyst som jeg MÅ besøge engang. Sjovt som man pludselig kommer ledes fra en verden til en anden.

PS: Jeg er helt overvældet over jeres søde kommentarer på Esthers Poppy!! Tusind tak fordi I gider at skrive en kommentar, jeg bliver så glad for hver eneste af dem!! Tusind tak!

10 kommentarer:

  1. Jamen den er da også bare så skøn den trøje, så selvfølgelig er folk vild med den, glæder mig også til at se det nye du har på pinden, og til at høre når du har været på øen :0) hæ hæ

    SvarSlet
  2. Kan kun sige omkring den skønne skønne poppy, at jeg har et barnebarn som ville blive jublende over den- så vokses der for hurtigt ud af den er jeg parat ;0))
    Skønt strik du har gang i - har også set mig varm på den, men da der er så meget jeg vil når jeg jo ku. En brøkdel :)

    SvarSlet
  3. Hej
    Hihi ja sådanne kan det komme til at gå, det er nu en fed trøje du har gang i, og som altid er du god til at få sat noge farve på. Glæder mig da til at se din frem gang på den.
    Hvad var det forresten en cardigan du havde bestemt dig for at strikke. ?

    Det er altid hyggeligt at se ind til dig her.

    SvarSlet
  4. Det er ikke helt tydeligt for hvilket garn du har brugt til den skønne trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle.
      Garnet er fra Garnudsalg.dk men de har det ikke i øjeblikket, og jeg ved ikke om de får det igen.
      Hvis du klikker på linket i teksten får du flere informationer :-)

      Slet
  5. En traad en model en rejse. Den hjemmeside maa jeg lige tjekke ud. Flot farve du har gang i, og modellen er bestemt ikke tosset. Nogle gange skal der ikke meget til for at skifte model og projekt hihi.

    SvarSlet
  6. Sikke en lækker model, du er i gang med - tror faktisk ikke selv, at jeg ville være faldet over den - så tak for inspirationen....den kunne snildt hoppe ind på min to-do liste! Og en lækker farve, du har valgt
    Kh Karen

    SvarSlet
  7. Tak for linket til bloggen med de skønne utallige modeller, det er vist en lidt for fristende side at besøge:-)
    Spændende model du har valgt i en skøn farve

    SvarSlet
  8. Hvorfor har jeg ikke fået øje på den opskrift? - Den er da fabelagtig. Hvis ikke det var for min stadigt voksende to-do liste, så kunne den godt komme på mine pinde. Garnet ser lækker ud.

    SvarSlet