mandag den 20. maj 2013

Cardigan jagt

Jeg leder efter en god opskrift på en cardigan. Jeg kan se den for mit indre blik, jeg har bare ikke fundet en opskrift endnu.
Jeg kigger på disse:

Milena
Drops Cardigan
Ruisseaux, den er super i Lilalus udgave, men originalen..... hmm, not so much

Ohlala er også lækker, men igen kun i Lilalus udgave.....

Drops

Men ingen af dem er helt rigtige. Jeg vil gerne have lidt lace, men lange ærmer med lang rib. Den skal være grå og nok i alpaka, måske med lidt uld også.....
Hvis I har en god ide, så meld endelig tilbage :-)

Imens jeg drømmer om cardigan, strikker jeg mere hulkrus, nu er ærmerne færdige, og jeg strikker på bolen, rundt og rundt og rundt......zzzzzz



Udpluk fra Ravelry

23 kommentarer:

  1. Jeg synes det er lidt svært at give kvalificerede råd til en, man kun kender fra deres blog. Jeg sad og bladrede i November Knits i går og jeg overvejer selv 'Burdock cardigan' af Maura Kirk eller 'Market jacket' af Tanis Gray. Jeg ved ikke om det er helt ved siden af, men jeg synes de ligner nogen af dem på billedet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er svært :-) Men tak fordi du alligevel kom med et par gode bud :-)

      Slet
  2. Måske kan du finde en opskrift på www.sweatherbabe.com?

    SvarSlet
    Svar
    1. Sweatherbabe uden h :))

      Slet
    2. Den side kendte jeg slet ikke, tak for hint :-)

      Slet
  3. Jeg har flere af de samme favoritter på Ravelry. Jeg har slået masker op til "Something Silver", den er også meget fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er rigtig rigtig fin!

      Slet
  4. Min favortiliste ligner også din, og ja hver gang Lilalu får fingre i det ser det super ud - men hun er altså også et siv i str xs ;0)

    Lady Marple og peasy fra ravelry kan matche nogen af dine krav og resten kan du tilføre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh!! Lady Marple har jeg ikke set før, det er ret lækker!!! Den må jeg lige se lidt mere på!!

      Slet
  5. Hende lilalu maa jeg lige tjekke hvad er for een. Har du proevet Lene Holme Samsoe??? Eller Anette Danielsens Syren ( jeg elsker min). Eller ogsaa kan du springe ud i den meget farlige hjemmeside Ravelry :-)
    Det er lidt halvfrustrerende naar man ved hvad man vil have og ikke kan finde det. God jagt.

    SvarSlet
  6. Av av av. Alt sidder for perfekt paa lilalu. Kan godt se hvad du mener. Hun har nogle faaaarlige modeller mums. Det er det samme med Heidi Kirrmaier. Hun kan ogsaa bare baere alt. Jeg saa lige at lilalu har strikket een af Kirrmaiers modeller ( buttercup), det har jeg ogsaa, men den ser ikke saadan ud paa mig suk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget begejstret for Kirrmaiers modeller. Måske jeg skulle kigge Lene Holmes bøg igennem igen. God ide Lin :-)

      Slet
  7. Hej
    Uf det er svært mange fede modeller. Jeg selv har hente noget lace den anden dag hos Mette i grå den skal sammen med noget alpaka og uld blive til isagergarn relief jakke uden krave. Kunne det var noget? Eller venter jeg med spænding på du finde ud af hvad det skal være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Relief er virkelig også fed!!

      Slet
  8. Jeg skal igang med "Peasy" . Måske det var noget;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har et godt øje til Peasy, den er så fin!!

      Slet
  9. Der er mange søde cardigans, men hvis du har et billede på nethinden, skulle du måske bare gå igang med at designe en selv. Du er sådan en hardcore strikker, så det tror jeg sagtens du kan.
    Skulle jeg komme med forslag, så tænker jeg Helga Isager, Daffodil, Swallow, vanilla eller måske en honey, hvis du ikke er træt af hulkrus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nogle super gode bud, modeller jeg helt havde glemt!

      Slet
    2. Tak for dine søde ord, jeg tror du ikke jeg er helt hardcore nok til at designe en cardigan fra bunden, men man kan jo altid låne lidt hist og pist :)

      Slet
  10. hvad med Brooklyn tweed's designs, der er også lidt at vælge imellem eller hannah fettig ???

    SvarSlet
  11. GIM
    Jeg er meget begejstret for Babycocktails design, der er også tit noget lace med. Måske noget. Ellers vil jeg tilslutte mig Hanne ovenfor Brooklyn Tweed har også nogle gode modeller.

    SvarSlet
  12. Hej.
    Jeg har for nylig strikket Lene Holme Samsøes Coco, men jeg strikkede ærmer og forstykker i alm. glat og så det flotte mønster på ryggen. Jeg kan mærke at det bliver en klassiker hjemme hos mig, den er så strikket i et garn som falder lidt tungt, tror der er noget silke i. Det var værd at overveje. http://images4.ravelrycache.com/uploads/TinaMorkhoj/155379387/image_medium2.jpg Den kan du nok kun se hvis du er med hos Ravelry, men hvis ikke du er det så er det bare om at blive det straks, det er et fantastisk sted.
    KH Tina

    SvarSlet
  13. Jeg kan anbefale acer fra ravelry. Dén sidder rigtig godt, når man nu er 1.80 og ikke er petit. Dén ser ikke ud af så meget men er lækker at strikke, simpel og alligevel gør dén noget godt. :-)
    Kh Didde

    SvarSlet