mandag den 8. april 2013

Redy

Den er fløjet af mine pinde. Redy er noget af det lækreste jeg har strikket. Jeg har længe gerne ville strikke i blandingen højlandsuld og mohair, for Liselotte taler altid så varmt om det. Og jeg må give hende ret! Det er en magisk blanding!! Jeg havde 500 g sart rosa, Prinsesse Toben hedder den, den ville jeg gerne lege lidt med. En KidSilk med en lidt mere støvet glød passede perfekt med prinsessegarnet.

Jeg skulle bare lave en strikkeprøve, måske slå lidt masker op, jeg havde andre projekter jeg ville gøre færdige først. Men jeg lagde det aldrig fra mig igen. Den sidste maske blev lukket af i går i skønne Skagen. En veninde tog et par billeder, i aftes blev den vasket. Nu er den tør og den er PERFEKT! Den er præcis som jeg ønskede det!






Den er strikket i glatstrik, men har vrangen ud! I siderne kan man ane en lille syning, den er lavet ved at man strikker den maske vrang hele vejen, det får en meget fin effekt, det samme er gjort på indersiden af ærmerne.





Faktaboks:
Opskrift: Redy
Pinde: 5 og 4 Chiaogoo
Garn: 6 nøgler KidSilk og ca 200g højlandsuld.
Str. XXL. (min strikkefasthed var lidt fastere end opskriften, så den ligger lige mellem xl og xxl.)
Ændringer: Jeg har som altid strikket den lidt længere, også på ærmerne. (Jeg er 180)





24 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk og hvor klæder den dig godt! En klar vinder! Jeg har ret så meget lyst til, at trylle min egen frem. :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk og smuk til dig - det er en vidunderlig blanding :)
    Den blir vist slidt op :)

    SvarSlet
  3. Hold fast hvor den sweaters ejerinde ser godt ud! Ja, det gør sweateren da også. Jeg er glad for, at du også kan begejstres af blandingen :-)

    SvarSlet
  4. Tusind tak Liselotte, det var dæleme sødt sagt!!!
    Den er blødere end blød, skønnere end skøn, præcis som du har sagt :-D

    SvarSlet
  5. Hej

    Du ser jo ud til at høre sammen med den trøje. Den lyse røde farve passer godt til dig som altid. Ville ønske jeg kunne bruge den farve.
    Ses vi til strikke cafe hos Mette i den her uge

    SvarSlet
  6. Den er vildt sej! Du er hurtig :)

    SvarSlet
  7. Utrolig fin! Oioioio! En sånn MÅ jeg ha! Superfin til deg!

    SvarSlet
  8. Det er absolut een af mine yndlingsblandinger ...
    Hvor ser du vidunderlig ud i trøjen. Og sikke en farve... Ja jeg ved godt jeg har sagt det før;)))

    SvarSlet
  9. Den er rigtig rigtig fin og passer jo perfekt ❤

    SvarSlet
  10. Hvor er den blevet fantastisk. Jeg er vild med halsen - det er utrolig flot. Måske man snart skulle prøve den blanding....

    SvarSlet
  11. Altså, jeg behøver jo ikke sige jeg er VILD med farven!!!! Og den klæder dig så flot; både farven og modellen!

    Hvor er det skønt når det, der blot skulle være en strikkeprøve, udvikler sig til at blive en færdig model - ægte strikkeglæde! Og med det resultat er der jo kun godt at sige om både proces og produkt :-)

    SvarSlet
  12. Nydelig! Veldig fin den halsen der. Nå fikk jeg lyst å strikke noe til meg selv:)

    SvarSlet
  13. Skøn bluse og skønt billede :-)

    SvarSlet
  14. Ja, den ser fileme laekker og vamset ud. Og skoent solskinsbillede fra Skagen. Det kunne vi godt traenge lidt her hihi.

    SvarSlet
  15. Hej igen :-)
    Hvor er din lyserøde drøm da bare blevet lækker.- har fulgt med lidt på sidelinien, - er atter imponeret. Den klær dig rigtig godt der i solen.
    Må osse snart prøve de der lækre garnkvaliteter, -men har lige 2-3 UFO´er som skal ordnes først.

    SvarSlet
  16. Hold da helt op hvor er i smukke begge to :-)) den blanding må jeg prøve en gang.
    Majbritt

    SvarSlet
  17. Hvor er den fin - jeg får meget lyst til at strikke til mig selv, når jeg ser den - og den lyserøde farve er rigtig dejlig!!!

    SvarSlet