tirsdag den 23. april 2013

En Alfred til Jakob

Det er 3. gang jeg strikker en sweater til Jakob, og det er altid en fryd. Han gider godt gå i hjemmestrik, og han er ikke det mindste uldsart! Desværre endte sweater nr. 2 sine dage i vaskemaskinen på et forkert program, og ligner nu en lille tehætte :-). Derfor måtte Jakob have sig en ny sweater. Jeg er vild med Alfred, den er maskulin i sit udtryk, og cool til både drenge og mænd. Jeg strikkede den i sin tid til min nevø Casper. Alfred findes også som børneopskrift, men koster penge. Jeg har derfor gjort som Liselotte, brugt alfred mønsteret som er gratis, men opskrift på børnebluse i glatstrik af samme designer som også er gratis, tilsammen udgør de perfekt en lille Alfred!!!

Han har lige fået den for en time siden, kan kom ned ad trappen i bar mave, og hoppe glad i trøjen med det samme. Den kradser ikke det mindste!





Esther leger lige model, så I kan se trøjen forfra


Faktaboks:
Opskrift: Lille Alfred (eller gør som jeg)
Garn: 100% ren merino fra Easy Care Big fra Mayflower. Det kan tåle vaskemaskine! Købt her
Pinde: Knit Pro nr. 4,5. dem i farver :-D
Str: 6-7
Ændringer: Den er strikket længere, ca 4 cm længere ærmer.

8 kommentarer:

  1. Nydelig, med jeans og gule støvler også :)) cool!

    SvarSlet
  2. Superflot og sej trøje - den gad jeg godt lave engang til en sej knægt eller sød tøs :-) kh

    SvarSlet
  3. Så m,angler du vel kun at strikke en til din bror !

    SvarSlet
  4. Skøn trøje, lige den jeg overvejer til barnebarnet på snart 3 år :)

    SvarSlet
  5. Ush! Den er da SÅ fin.
    Godt nok længe siden, at jeg har haft et par strikkepinde i hånden.
    Mon man skulle vove?

    Nyd søndagen og tak for inspirationen ;-)
    kh
    Kristine

    SvarSlet
  6. Det ser rigtig godt ud.
    Hvor kan man finde Alfred opskriften henne?

    Mvh Elsebeth.

    SvarSlet