søndag den 24. marts 2013

Garnvalg og strikkeprøver

Den indledende fase er næsten den bedste, den hvor man skal finde den rette garnkombination, lave strikkeprøver, tænke, lave nye garnkombinationer.

Jeg har 500g Blackhill højlandsuld i farven Prinsesse Toben. Lækker sart lyserød. Men en tråd Kid Silk fra drops kunne det godt være en god kombi til den sweater jeg har udset mig.... Jeg har også overvejet at kombinere drops alpaca med Kid Silken, men jeg er bange for at det bliver for varmt og for tungt.

Strikkeprøven passer. Måske skulle jeg bare komme igang :)

Sådan kan jeg også blive farveinspireret, den sarte mosgrønne til den rosa..... lækker lækker kombi!




15 kommentarer:

  1. Super sød farve , hvad mon den ender ud med ? :-)

    SvarSlet
  2. Gud, hvor er det en lækker farve - fantastisk :)

    SvarSlet
  3. Ihh - hvor ser det skønt ud...

    SvarSlet
  4. Sikkert en fin kombinasjon du har her,
    lekker farge, spent å se hva du strikker av det, hmm :))

    SvarSlet
  5. Hvor lækkert. Kan næsten mærke, hvor blødt det er.
    Ren candyfloss <3

    SvarSlet
  6. Det ser rigtig lækkert ud, smuk farve

    SvarSlet
  7. Det vil jeg nok mene du bare skal (komme igang).
    De 2 farver er skønne sammen. Og garnkombinationen er spændende, og skal nok komme til at virke.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Det bliver da superlækkert. Fed kombination.

    SvarSlet
  9. Meget lækker farve - hvad skal du lave i den smukke farve.

    SvarSlet
  10. Det ser lækkert ud så mon ikke du er igang :-) spændende hvad du skal lave.
    Majbritt

    SvarSlet
  11. Skøn farve og det ser vildt blødt ud!

    SvarSlet
  12. For en fin garnkombinasjon!:)

    SvarSlet
  13. Det ser bloedt og skoent ud.

    SvarSlet
  14. Det er bare så hyggeligt, når man går og kredser om garnet og skal til at tage en beslutning - det ser lækkert ud, det garn :-)

    Hvor er det et flot tæppe, du har lavet til din datter - kan godt forestille mig, at det lige må være sagen for hende at få et bomuldstæppe i så fine og klare farver - flot at du holdt ud :-)

    Tind kunst og tekstil skal jeg helt sikkert tilbage til engang, når jeg har fået sommerferie og så kombinere besøget med noget vandring og en tur ved havet, for omgivelserne er også bare helt suveræne - iøvrigt velegnet til cykelferie, så det er også en mulighed :-) Men pas på dankortet ;-)

    SvarSlet