søndag den 17. marts 2013

Færdigt bølgetæppe

JEG ER FÆRDIG!!!!!!!!!!
Sidste stribe kom på sent i går, jeg kom til at mangle lidt garn, så jeg måtte igennem venindernes arwetta rester, der var lige de rigtige farver til de sidste tre striber. Tak tanter!!

Jeg startede på tæppet sommeren 2011, så det er en stor glæde og lettelse at få det færdigt. Egentlig burde det ikke tage så lang tid, men det har ligget i kurven i flere måneder af gangen uden opmærksomhed. Faktisk har jeg hæklet over halvdelen af tæppet her i vinter. Men det er ok at det har været længe undervejs, det har været et godt hjemme projekt, perfekt til TV og snak.

Nu må jeg strikke igen, første prioritet er et camomille der har ligget i kurven meget meget længe. Og så har jeg Bella Baby på pindene, jeg ved ikke hvordan der skete, men her til sidst i det hæklede tæppe hoppede den på pindene....

Tusind tak til jer der heppede :)












Flere billeder lige her.

Tæppet er nu overdraget til storetøsen som er meget meget glad.

Faktaboks:
Opskrift: Neat Ripple Pattern fra Atttic24. Verdens sødeste hækleblog.
Nål: Soft touch 4,5. Verden bedste hæklenåle!
Garn: Arwetta i et hav af farver. Hæklet dobbelt
Forbrug: Tæppet vejer 1660g. Dvs ca 34 nøgler arwetta hvis man ingen spild har. Jeg har en del spild fordi jeg har brugt så mange farver. Tror jeg har brugt min. 40 nøgler. 
Hot or not: Jeg syntes det er skønt, det lyser hele værelset op og storetøsen er lykkelig!



27 kommentarer:

  1. Tillykke - Hvor er det blevet fint!

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet flot. Glæder mig til at se din udgave af Bella :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet flot. Glade farver. Det er sådan et projekt, der bare giver en god følelse, hver gang man kigger på det. Så har det været alle anstrengelserne værd. Tillykke med det færdige projekt

    SvarSlet
  4. Skønt tæppe.
    Kan godt forstå pogen er lykkeligt for det.

    Yt.

    SvarSlet
  5. Det er skønt :-) fede farver og hvor pigerne nyder det :-)

    SvarSlet
  6. Wauv fede farver og søde unger, så bliver det ikke meget bedre, det tæppe kan da ikke undgå at blive et hit, ellers sender jeg gerne min adresse :))

    SvarSlet
  7. Jeg elsker det :)) vakkert arbeid!

    SvarSlet
  8. Det er virkelig et smukt tæppe. Skønne farver.

    SvarSlet
  9. Waaaauw Camilla.. Sikke et skønt tæppe, kan godt forstå storetøsen er fornøjet :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det skønt - fantastisk smukke farver:-)

    SvarSlet
  11. Fantastisk fint! Tenker lillesøster ønsker seg et hun også:)

    SvarSlet
  12. Wauw hvor er det smukt .... Meget smukt ....
    Og sikke lækre tøser :)
    Knus

    SvarSlet
  13. Hvor er det bare blevet flot og sikke en farvepragt, perfekt indrammet af den sorte seng og/eller din datter. Det gør jo ikke noget at nogle ting tager tid, bare man bliver færdig inden sagen mister sin brugsaktualitet, og det er vist ikke tilfældet her :)

    Ulla

    SvarSlet
  14. Hej det er blevet super flot. Kan godt forstå at hun er glad for det.
    Tager hatten af at du orker at hækle så stort procekt.

    SvarSlet
  15. Wow, fantastisk stykke håndarbeid,
    Helt nydelig :o)
    Så dyktig du er som kom i mål!
    Gratulerer!

    SvarSlet
  16. Oj, oj, oj hvor er det flot. Det er da helt vildt smukt. Bare jeg kunne hækle, jeg ville rigtig gerne have sådan et pragtfuldt tæppe. Farverne er så smukke sammen og når man ser det i sin helhed er det bare Wauw.
    Godt gået Camilla

    SvarSlet
  17. Hold fast det er smukt... Smukke farver, godt håndværk og hvem der bare kunne hækle! Lige nu hænger der inspiration til et fedt strikke tæppe på min kontorvæg... Lige pludselig går jeg i gang...

    SvarSlet
  18. Wow - det er virkelig smukt - og sikke nogle skønne unge damer, der hygger sig under det :)

    SvarSlet
  19. Et vidunderligt tæppe til Storetøsen... Det kommer til at følge hende i livet frem...
    Ja, det har taget lidt tid at lave, men sådan har de så været meningen med det projekt..det er nu en gang mit moto.;)
    Jeg synes det er så hyggeligt at Bella Baby bare lige uden du opdagede det er kommet på dine pinde...

    SvarSlet
  20. Sikke dog nogle laekre farver. Og helt aerligt, hvordan ville du kunne haekle det paa rekordtid med alle de dejlige ting der er hoppet af strikkepindene i mellemtiden?????

    SvarSlet
  21. Hvor er det pragtfuldt og heldige storetøsen .
    Kan godt forstå der har måttet andet på pinden ind i mellem ;0))

    Rigtig godt gået!..

    SvarSlet
  22. Skønt tæppe. Tillykke med det.

    SvarSlet
  23. Så fint teppe!! En skikkelig fargeklatt dette :)

    SvarSlet
  24. Jeg kan vist ikke sige noget, der ikke allerede er sagt, så jeg nøjes bare med at sige:
    Wauw - Smukt - Fantastisk!

    Det er SÅ cool, Camilla!!!!!

    SvarSlet