torsdag den 7. marts 2013

Filtet beskyttelse

-Faster, gider du ikke lave sådan et etui-halløj til min computer?
-Jeg kan da købe en til dig
-Nej, jeg vil gerne have sådan en af dem du laver...

Når ens yndlings nevø (min eneste!), beder om strik, så strikker jeg!

Og nu vil han gerne have et filtet cover til hans bærbar, så den ikke bliver smadret i tasken på vej til gymnasiet om morgenen. Jeg har før lavet et til min mor, og et til mig selv. Det er ikke svært. Man strikker en prøve og filter den, så man ved hvor stor en "pose" man skal strikke. inden man smider den i vaskemaskinen.

Hele processen er beskrevet af dygtige Unikarina, I kan hente hendes vejledning lige her. 




Min lille filtede prøve er strikket i Eskimo på pind 8. 
20 masker bliver i filtet stand til 11 cm
20 pinde bliver til 7,5 cm.

Resten er ren matematik :-)

5 kommentarer:

  1. Nej det kan du ikke sige nej til. ;0)) hvor skønt - så er det bare i gang søde faster :)

    SvarSlet
  2. Dejligt når man får sådan en ordre;)

    SvarSlet
  3. Det er da ikke til at stå for sådan en forespørgsel og den skal nok blive god og tæt i din version.

    SvarSlet
  4. Griner....resten er ren matamatik.....som om det er det nemmeste for dig !

    SvarSlet
  5. Fedt med forespørgsler, som man ikke kan stå for. Dejligt ata du kan bruge mit "redskab".

    SvarSlet