mandag den 25. februar 2013

Greta Guernsey-hals.

Greta har været på pindene i en måneds tid, det har været en kanon stykke strik. Det er let at have med. Det er sjovt at strikke. Mønsteret er let, fordi man uden at have opskriften, kan se hvor langt man er, det giver ligesom sig selv.
Det blev færdigt i går, og har tørret i nat. Det er blevet ligesom jeg håbede.

Sådan en tube, eller cowl, eller halsrør, eller hvad man nu ønsker at kalde det, er ret genial. Vikler jeg det to gange rundt, falder det ligesom et tørklæde, vikler jeg det 3 gange rundt, sidder det godt tæt om halsen, som man ville have det under jakken.

Min udgave er ikke så høj som opskriften. Men jeg syntes den er helt perfekt!




Mønsteret er så fint!



På dette billede er Greta viklet 3 gange rundt, det er perfekt til når man skal ud i kulden!







                        
Faktaboks:
Opskrift: GRETA guernsey-hals. Fra Suveræn strik
Garn: En tråd Blackhill højlandsuld i farven rullesten + En tråd drops Lace i lys grå.
Pinde: 3,5 og 4
Ændringer: Ja, jeg har ikke strikket den så høj som opskriften foreskriver.

17 kommentarer:

  1. Aj, hvor ser det lækkert ud! Endnu en super opskrift fra Suveræn Strik.. Jeg bliver da nødt til at investere i den bog :-)

    SvarSlet
  2. Den er super flot .... Med mange variationsmuligheder
    Knus

    SvarSlet
  3. Av av av hvor laekker. Saadan een maa jeg lave.

    SvarSlet
  4. Superflot! Og tak for de gode billeder. Jeg har bogen, men der er den kun vist på en model, så man kan ikke rigtig se hvordan den ser ud "i virkeligheden".
    Den er straks sat i min qeue på Ravelry :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den lækker! Det er da absolut et projekt jeg skal kigge nærmere på. :)

    SvarSlet
  6. Så fin struktur i strikken! Og grått er jo en allsidig farge som passer til alt:)

    SvarSlet
  7. Hvor er det flot og lækkert mønster. Det bliver du glad for i denne kolde tid!

    SvarSlet
  8. Hej
    Det er super flot, og det er helt perfekt til den her tis kolde tid.

    SvarSlet
  9. Den er da bare så flot, den skal jeg vist også have kigget på - men først efter Josina er færdig!Hvor meget har du hver af garnerne?

    SvarSlet
  10. Hvor er den flot. Skønt at kunne vikle sig i luksus når kulden bider :)

    SvarSlet
  11. Du har helt ret - det er virkelig et flot mønster
    - og dermed et flot halsrør. Der er bare så mange gode opskrifter i suveræn strik !

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare blevet lækker, din Greta :-)og meget anvendelig idet den ikke er helt så høj, som opskriften angiver.
    Modellen står også på min ønskeliste, - trænger til noget strik, som ikke driller mig med pasform.

    SvarSlet
  13. Kjempefin hals! Det er mye lekkert i den boken altså.

    SvarSlet
  14. Flot, flot Greta hals, Camilla. Og hvor er det skønt at den har en størrelse der gør anvendelsen meget fleksibel!

    Nu bliver det da ikke ved med at gå, at jeg ikke har den bog!

    SvarSlet
  15. Nej hvor er den fed Camilla og meget bedre i din version.

    SvarSlet