søndag den 3. februar 2013

Greta

Greta er hoppet på pindene efter en lang jagt på den rigtige garnkombination. Jeg havde valgt, at den grå rullesten fra Garnudsalg skulle være den ene tråd, men jeg havde svært ved at finde den perfekte følgetråd. Jeg ville helst have babyalpaca fra BC garn, men den grå var for mørk og Drops Alpaca var for tyk. I stedet passede Drops Lace perfekt til, og de to tråde er nu i fuld gang med at blive en meget lækker Greta....

Mønsteret fanger man efter få runder, og man kan derefter strikke det uden at kigge i diagrammet mere. Det er ret fedt, jeg hader at man skal tjekke mønster for hver 3-4 masker!




Billedet er fra bogen



Dette er endnu en lækker sag fra Lene Holme Samsøes nyeste bog: Suveræn strik. Opskriften hedder: GRETA guernsey-hals.

9 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk kombination du har valgt, modellen frister....måske man liiige sku slå op......:-))

    Rigtig god søndag
    Jane

    SvarSlet
  2. Lækker, lækker!
    Så skal jeg måske alligevel købe bogen .......
    Og tak for din diskussion af garnkombinationen.
    Det får man (læs:jeg) meget mere ud af, end blot oplysning om, hvilke garntyper, der er anvendt, som dog ikke er at forklejne.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det smukt ud, nogle lækre garner du har valgt at blande.

    SvarSlet
  4. Den ser super lækker ud.
    Det er også en rigtig god bog, med den ene fristende model efter den anden.

    SvarSlet
  5. Det ser da bare ud til at bliver rigtig lækkert! Smart og varm :-)

    SvarSlet
  6. Hej

    Hvor sjov vi to er da vild med de samme opskrifter i bogen, som dig har jeg rullesten her hjemme og mangler en makker tråd til den så hvem ved om det bliver den samme som dig, for din ser så dejlig ud. Den er total lækker.

    SvarSlet
  7. Den bliver skøn. Godt du fandt den rette garnkombination.

    SvarSlet
  8. Greta er en overset model i bogen.. Den er ikke præsenteret så man kan se den ordentligt. Det er synd.
    Jeg glæder mig til at du viser den frem.

    SvarSlet