søndag den 20. januar 2013

Grå/kit eller kit/kit??

Da jeg bestilte kit-farvet cashmere/uld garnet hos garnudsalg, troede jeg det var mere gråt, planen var, at det skulle strikkes sammen med gråt højlandsuld. Hvis jeg havde tænkt mig lidt om, havde jeg nok kunne regne ud, at garn der har farvebetegnelsen kit, sikkert også minder om den farve kit har i virkeligheden!! Og den er derfor ikke det mindste grå....

Det blev lidt meleret da de to garner blev strikket sammen og kom til at se sådan ud:



Hmm, jeg er ikke så vild med det melerede look. Jeg kunne slet ikke regne ud hvad jeg så skulle gøre??
Men når man nu har et garn med 20% cashmere, hvorfor så blande mere uld ind i det? Hvorfor ikke bare strikke af to tråde af den kit-farvede?

På den igen, nu med dette resultat:




Hvad syntes I?

15 kommentarer:

  1. Helt klart synd at strikke den grå med,den kit farvede er så finere uden,er det mon et sjal ?

    SvarSlet
  2. Det er vildt flot, som ene og alene kit.

    SvarSlet
  3. Jeg ville også vælge den ensfarvede kit. Selv om det ikke lige er min farve, så er den klart flottere end den melerede.

    SvarSlet
  4. Helt klart dit du har valgt :-) Det er også efter min smag synd at blande de 2 garner .

    SvarSlet
  5. Ville klart også kun vælge kit .. Go' fornøjelse med det

    SvarSlet
  6. Jeg lavede nøjagtig samme fejl med den kitfarvede cashmere, så jeg har en hel cone stående. Hvis jeg nu havde tænkt mig om...... Jeg er personligt ikke supervild med kit/beige, men har prøvet at blande den med højlandsulden i farven flødeskum. Det var OK pænt synes jeg.
    Det ser spændende ud, hvad er det for en opskrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. http://www.ravelry.com/projects/pialouise/pebble-henrys-manly-cobblestone-inspired-baby-vest
      Her kan du se den blandet med flødeskum....

      Slet
  7. I modsætning til de andre, hælder jeg nok mest til kit/grå ;)

    SvarSlet
  8. Det er svært at se på fotoet, men jeg tror også jeg hælder til kit/kit ..
    men det andet kan bestemt også gå.

    SvarSlet
  9. Helt klart kun kit. Ser lækkert ud.

    SvarSlet
  10. Dobbel kit gjer best uttrykk, ja. Det vert finast med ein farge til så mykje mønster! Lukke til videre!

    SvarSlet
  11. Jeg er vild med begge kombinationer ;o)
    Men til dette tørklæde vil jeg vælge den ensfarvede kit/kit - en sky af kit farvet cashmere om halsen vil være ret lækkert.

    SvarSlet