onsdag den 23. januar 2013

Blue Ella

DEN ER PERFEKT!

Den er lige som jeg håbede. Den er lang nok, let nok, smuk nok og varm nok! Den er blå! Det er noget nyt! Men når man er blond og vinterbleg er karrygul ikke en god ide, og det var mit bedste alternativ. Jeg er rigtig glad for min blå Ella, hun passer til mine øjne.




Jeg havde ellers min kvaler. Jeg havde valgt dette lækre garn fra Lana Grossa, det hedder Casual og minder meget om originalgarnet Puno, det er tykt, men meget meget let. Men jeg syntes det var så fjerlet og jeg kunne slet ikke lige se for mig hvordan ponchoen ville komme til at se ud. Jeg bestilte faktisk noget andet garn hos Garnudsalg, men jeg endte alligevel med at strikke Ella færdig i det blå Casualgarn og det er jeg meget glad for! Det lækre honningfarvede fra Garnudsalg skal nok få et godt liv som noget andet :)



Faktaboks:
Opskrift: Ella fra Suveræn Strik af Lene Holme Samsøe (hvis ikke du har bogen, så køb den!)
Garn: Casual fra Lana Grossa
Pinde: nr 6 og 7
Forbrug: 7 nøgler garn. Men den vejer præcis 300g!
Ændringer: Ja, hullerne til ærmer sidder ca 5 cm længere nede end opskriften siger. Det vil jeg inderligt anbefale!! Desuden er den strikket noget længere, da jeg er ret høj.


21 kommentarer:

  1. Kjempefin og nydelig farge! Akkurat hva man trenger i dag, her (sør-Norge) er det -14 i dag...

    SvarSlet
  2. Hej
    den er total fed og god farve. Må give dig ret den må være perfekt til dig.
    Jeg super glad for mig håber du vil blive luge så glad for din.

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare helt vildt flot. Jeg elsker farven og mønsteret

    SvarSlet
  4. Så fin! Nydelig farge og stilig mønster - ikke rart du er fornøyd :)

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot, jeg er vild med den blå farve. Jeg tror den bliver fin til dig.
    Det honningfarvede garn er nu også super lækkert. Der kunne blive en fin poncho af det også.

    SvarSlet
  6. Hejsa,

    Wauw hvor er den bare flot, jeg elsker den blä farve! Det lyder som en bog der er vaerd at investere i ;-)

    /Annemette

    SvarSlet
  7. Mums hvor er den blevet flot,jeg har bogen,så jeg skal på indkøb efter det garn du har brugt,har været lidt i tvivl om garnvalg-det er jeg så ikke mere-tak til dig :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Jeg har købt garnet lige her:
      http://www.garnvaerkstedet.dk/pi/Lana_Grossa_Casual_4657_.aspx

      Slet
  8. Den er flot og bare lækker i den blå farve :-) den er lige kommet på pinden her.

    SvarSlet
  9. Ååå for en nydelig farge :) Denne ble virkelig flott :)
    Hilsen Beth

    SvarSlet
  10. Hvor er den blevet flot. Smuk farve :)

    SvarSlet
  11. Hov saadan een maa jeg da lave. Min den mindste hedder Ela hihi. Den bog er sat paa oenskelisten til naar jeg kommer hjem og kan handle dansk hehe.

    SvarSlet
  12. Flot Ella - jeg er vild med den blå farve . :o)

    SvarSlet
  13. Hvor er den flot, bogen er allerede på ønskelisten!

    SvarSlet
  14. Den er blevet super flot og den blå farve er skøn :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er den fin. Fik samtidig en rigtig god grund til at lade den karrygule ufo kjole forblive ufo lidt endnu.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  16. Mums, en lækker Ella!

    Kan bedst forestille mig at den bliver et hit af de store resten af vinteren og foråret med!!!

    SvarSlet
  17. Og jeg har snydt dig til at lave en til mig ;-)

    SvarSlet