lørdag den 13. oktober 2012

Jeg fik ham!

Han ville ikke så gerne på bloggen, det kom han alligevel. Haps.

Den passer perfekt! Den er blevet lige som jeg havde håbet. Men jeg har også strikket bullen to gange og bærestykket to gange. :(

Jeg måtte lave en del ændringer så den blev helt rigtig. Ifølge opskriften skulle man sætte masker af foran til hals, og så lukke af i begyndelsen af de næste pinde, for til sidst at samle masker op. Det blev helt vildt grimt, at samle masker op så det ser pænt ud, er svært syntes jeg. Om igen, denne gang lavede jeg vendestrik, det var bedre. Egentlig var det ikke meningen, at den skulle have rullekrave, men jeg kunne ikke få det til at passe. Når den var lang nok foran, var skuldrene ikke strikket langt nok, det lignede en meget vid bådhals. Derfor endte det med rullekrave, det ser faktisk også godt ud, og den er jo god at have om vinteren....









Desuden har jeg ikke strikket sweateren så slim som opskriften siger. Jeg er startet med lidt flere masker så jeg ikke skulle lave så mange indtagniger. Men er endt med samme brystvide som opskriften, det fungere godt syntes jeg.









Faktaboks:
Opskrift: Firenze fra Drops
Garn: Drops Alpaca, farve 7815 og 7895 strikket sammen. Købt her
Forbrug: 14 Nøgler (Hvis ensfarvet kun 13)
Pinde: Pind 4,5 og 4
Ændringer: Ja, har strikket den minde slim end opskriften. Og jeg har lavet vendestrik i nakken.
Str: L
Hot or Not: Han har den stadig på, så det er vist et godt tegn ik´?





15 kommentarer:

  1. Det er et MEGET godt tegn, Camilla :-)

    Og hvor er det altså bare en flot sweater!!! Den er flot i sig selv og så sidder den jo bare perfekt på manden!!! Du kan rose dig selv for at have lavet nogle gode ændringer, der gav så godt et resultat. Flot arbejde, Camilla.

    Og så må du hilse din mand og sige tak fordi han alligevel stillede op (og det gør han jo superflot, så han behøver ikke have modstand mod at komme på bloggen fremover!!!) så vi kunne se ham i den lækre sweater!

    SvarSlet
  2. wow hvor er den bare flot :) Den sidder da bare lige som den skal :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Wauu - den er blevet super flot.
    God aften til dig :)

    SvarSlet
  4. Det er da en flot model - både den strikkede og manden, han har endda "glimt i øjet" som i vistnok siger på dansk :)

    SvarSlet
  5. De er vildt flotte! Og han ser ganske tilfreds ud. Det er det hele værd :)

    SvarSlet
  6. Flott genser på flott mann!

    SvarSlet
  7. Den er blevet rigtig flot - og passer perfekt. Den kommer til at blive brugt er jeg sikker på. Jeg får "desværre" aldrig fornøjelsen af at strikke til min kæreste - han kan IKKE lide uld - og jeg strikker IKKE i bomuld!

    SvarSlet
  8. Han ser da så godt ud :-) Ham kan du godt sælge som model!

    Altså - super flot herretrøje. Farvevalget er helt perfekt. Skøn, skøn trøje.

    SvarSlet
  9. Hvor er han heldig, at han har dig til at strikke en super lækker trøje, som klæder ham helt fantastisk godt.

    SvarSlet
  10. hej
    den er super til ham, og det ser da pisse godt ud med den rullekrave, og det er altid godt til det danske vejer. pas på i ander ikke kommer til at fryse i går, fordi han skrue ned for varmen, da han jo har denne dejlige trøje at gå og varme sig i...

    fed farve passer godt til ham.

    SvarSlet
  11. Den er da bare blevet vildt flot. Ja det kan vel nok drille det der raglan. Jeg bøvler også med det for tiden og må strikke om flere gange, men jeg har heller ikke nogen opskrift, kun et billede.

    SvarSlet
  12. Den er helt vildt forrygende flot - godt gået.
    Det er et ultra godt tegn.

    SvarSlet
  13. Meget lækker bluse, den er perfekt. Du har da fundet dig en smilende og glad fotomodel, ham kan du godt bruge en anden gang :-)))

    SvarSlet
  14. Hej Camilla
    Hvor er den da bare blevet helt perfekt - også med rullekraven. Synes den passer perfekt til sweateren og godt du ikke lavede den så slim som opskriften, for så skal manden da være mindre end et sugerør. Din sidder helt perfekt - og den klæder ham godt.
    Kan da ikke forstå han ikke vil fotograferes. Han ligner jo en helt model på de billeder - og helt naturlig.
    Hilsen Dorte

    SvarSlet