tirsdag den 4. september 2012

Jeg er IKKE en robot!

Kære søde venner i blogland

Jeg er så træt af, at jeg hele tiden skal bevise, at jeg ikke er en robot! Jeg skal taste lange totalt ulæselige koder ind, når jeg har lagt en kommentar. I dag måtte jeg gøre det 5 gange i træk, fordi jeg ikke kunne tyde hieroglyfferne! Nogle gange betyder det, at jeg helt dropper kommentaren, fordi jeg simpelthen ikke gider at bruge tid på at tyde det møg. Og det er jeg egentlig ked af, for jeg vil jo rigtig gerne skrive en hilsen. Har I tjekket om der er "bevis-du-ikke-er-en-robot" lås på jeres kommentarfelt? Og er de der virkelig med vilje?

Min blog er åben for kommenterer, man skal ikke taste robotkoder ind, og jeg har ingen spam af nogen slags.

Kh Ikke-robotten :-)




32 kommentarer:

  1. Jeg er også SÅ træt af de ulæselige koder!!! Ofte er man bare nødt til at gætte - og det er træls når man gætter forkert og skal gætte/taste ind igen!

    Desværre skal jeg også taste en kode ind her, Camilla.

    Skal du også det på min?

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun give dig ret. Man fravælger faktisk, at kommentere når man skal bruge flere forsøg på at tyde de gnidrede koder!

    Må vist hellere checke mit eget kommentarfelt!

    Der er også robot-kode på her???

    SvarSlet
  3. Jeg er også helt enig - og jeg klikker ofte væk, hvis jeg ikke kan tyde koden i 2. forsøg. Jeg tror, der er mange, som ikke er klar over, at funktionen er slået til på deres blog.

    Trine Søhest har lavet en fin vejledning til, hvordan du deaktiverer funktionen i den nye grænseflade: http://trinesoehest.blogspot.dk/2012/03/diy-den-nye-og-den-gamle-grnseflade-og.html

    Det var den, som gjorde mig opmærksom på problemet (som jeg faktisk ikke havde tænkt over før)
    Jeg får meget få spamkommentarer, som google fjerner helt automatisk. - De må have en blackliste. En lille pris for at folk nemt og hurtigt kan smide en kommentar.

    Hav en skøn aften:)
    Kh C

    Ps: jeg skal også indtaste kode her.

    SvarSlet
  4. TUSIND TAK fordi I gør mig opmærksom på at I faktisk skal taste kode ind her!!!!!!!! og UNDSKYLD!! Jeg havde slået det fra for længe siden, men efter det lye layout blogger har lavet, er den handling blevet annuleret. Jeg finder FLUKS ud af det!!

    Men der kan I bare se hvor stort et behov der er for at folk (læs: mig) tjekker deres indstillinger!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt :-) Og tusinde tak for at teste på min blog!!! Selvom man tror man har slået den fra, kan der jo ske ting og sager uden man opdager det, når blogger opdaterer/ændrer layout osv.

      Slet
  5. HØRT! Så sent som i går opgav jeg at lægge en besked efter 3 fejlslagne forsøg ... og det er jo rigtig ærgeligt når man gerne vil lægge en hilsen, fordi man selv hvor glad man blir for at få noget:-)

    SvarSlet
  6. Jeg var heller ikke klar over at jeg havde det, indtil en sød sjæl spurgte om det var med vilje, jeg troede ikke det var der for når jeg selv skrev var der ikke noget.men nu er min også robot fri, håber der er flere der vil fjerne det, for jeg mister også modet, efter et par forsøg.

    SvarSlet
  7. Jeg er meget enig. Jeg springer oftest over, hvor jeg skal skrive koder. At lægge den kommentar, jeg egentlig har lyst til, tager pludselig uforholdsmæssig lang tid og så må jeg indrømme, at jeg opgiver.

    Jeg har det på samme måde med for mange og for påtrængende annoncer. Jeg er hurtigt videre og så kan man i princippet være nok så god en skribent. Jeg orker ikke, at jeg som det første, skal scrolle ned forbi en annonce. Så opgiver jeg også og læser ikke med længere.

    Det er ærgerligt og det er måske endda endnu vigtigere at få det sagt, fordi det også sender et signal om, at man faktisk ikke kommenterer eller endda læser med længere, så det er absolut relevant at tage det op :-)

    SvarSlet
  8. Jeg er også enig - er koden for svær prøver jeg at klikke et par nye frem, men bliver det for besværligt så dropper jeg det.

    Jeg tror at jeg har fjernet min robot-kontrol - har jeg ret?

    SvarSlet
  9. Jeg skal da vist lige have tjekket min side.

    SvarSlet
  10. Helt enig. Er SÅ glad for, at jeg ikke er den eneste, der ikke kan læse de "koder".

    SvarSlet
  11. Hør, hør! Er helt enig! Det finnes andre måter å filtrere uønskede kommentarer. Selv har jeg Wordpress og har ikke hatt noen problemer med spam i det hele tatt!

    SvarSlet
  12. Jeg er fuldstændig enig - jeg har også fjernet min robot (håber da det virker) og har ikke haft et eneste tilfælde af spam. Jeg synes også de koder bliver mere og mere vanskelige at læse.
    Jeg tror der vil blive kommenteret meget mere, hvis man ikke hele tiden skal bruge tid på at skrive koder ind.

    SvarSlet
  13. Jeg har kode på gamle innlegg, for det er de som spammes ned. Det gjør at de aller fleste slipper å slite med kodene, og jeg får ha filter på de få der det trengs. Men det er kjekt med påminnelse, for det er mange som har kode som ikke er klar over det.

    SvarSlet
  14. Helt enig :) Alt det kloge i den sag er sagt allerede. Jeg mener ikke at jeg selv har koder på, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

    Ulla

    SvarSlet
  15. Hvor har jeg dog lyst til at kopiere dit blog indlæg og sætte den på min egen blog.
    Jeg HADER de hersens koder.
    Tit skal man gentage dem flere gange, enten fordi man har læst forkert eller fordi iPaden har valgt et andet ord iflg stavekontrollen.
    Ofte opgiver jeg at kommentere.
    Jeg har aldrig haft kode på min blog, ej heller har jeg haft problemer med at få spam i kommentarfeltet.
    Ligeledes er jeg ikke pjattet med at komme på blogs med et utal af reklamer. Reklamerne "overtager" sommetider synes jeg kan ikke fokusere på indholdet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har også robot på din blog Ulla. Men det beviser bare at mange har det uden at vide det! Jeg havde det også da jeg skrev dette indlæg, jeg anede det bare ikke.

      Slet
    2. Jeg arbejder på problemet. Pis også!

      Slet
    3. Så er min robot væk. Tak fordi du startede debatten Camilla.

      Slet
  16. Hvor er jeg glad for at der bliver gjort opmærksom på Robotterne - for de er drøn irriterende og vanvittige dårlige fotografer - de der numre er jo slet ikke til at tyde. Jeg arbejder selv i Wordpress - og har heldigvis ikke haft Robot-problemer :o9

    SvarSlet
  17. Hvor har du ret Camilla - Jeg opgiver flere gange at skrive kommentarer, fordi jeg åbenbart er totalt håbløs til at tyde tegnene og må indtaste en million-millard gange - Jeg hepper på, at vi forsøger at friste robotterne - det øger lysten til at kommentere :-)

    SvarSlet
  18. hej
    ja dem vil jeg gerne af med, men kan ikke få det til at virker... måske ejg gør noget forkert. og de er super trælse... så er totoal enie med dig væk med dem.

    SvarSlet
  19. Tak for at gøre opmærksom på dette - min er nu også fjernet!!

    SvarSlet
  20. Tak for hjælpen Camilla. Nu er jeg vist også robotfri.

    SvarSlet
  21. Jeg er også træt af de robot-test... Og jeg synes de er blevet så svære og så utydelige... De der husnumre - hvem har fundet på dem...
    Jeg giver 5 dollars om måneden for et spamfilter - og det virker. Der bliver fanget omkring 30 hver dag i det filter så det kan anbefales.

    SvarSlet
  22. Mega enig !! Det er så irriterende !!!

    SvarSlet
  23. Jeg er virkelig træt at de koder, og jeg opgiver selv nogle gange at kommentere, fordi jeg bare ikke gider de koder, som ofte er ret utydelige. :)

    På min er der ikke kode på, det er bare mig selv der skal godkende kommentaren. :)

    Håber du tager et kig forbi min blog?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  24. Er helt enig. Specielt hvis man lige syntes man har noget på hjertet og man kun har telefonen ved hånden, så kan det være næsten umuligt at tyde teksten

    SvarSlet