fredag den 17. august 2012

En "Magnus" til Jakob

Der er noget ved at strikke til børn der slider hjemmestrik op! Sidste år strikkede jeg fisherman sweateren til Jakob som bor lidt oppe ad vejen. Han er vokset ud af den, og så har han brugt den flittigt! Da jeg så Magnus, som Signe har lavet, vidste jeg at den var perfekt til Jakob. Jeg havde nok garn tilbage fra da jeg strikkede denne her til min nevø. Jeg slog masker op i lørdags og onsdag var den færdig. Det er et lynprojekt.

I går gik jeg op til Jakob med den og den passede på en prik, desværre er halsudskæringen lidt for vid, så den skal lige rettes til, ellers lige i øjet. Han ville gerne have den på i børnehave i dag, så den er faldt i god jord, især når man tænker på hvor varmt det har været i dag :)

Knapperne er pang gule, den idé kom sig af den meget gule neglelak jeg havde på da jeg strikkede sweateren, Jakobs mor sagde, "waw, den gule neglelak passe super til den blå farve, hvad med gule knapper?". God idé!!




Faktaboks:
Opskrift: Magnus, designet af signe Simonsen for Filcolana
Garn: Peruvian highland wool. 4 nøgler
Pind: 4,5
Ændringer: strikket i str 6 år, men i længde 8 år. Jeg syntes de er lidt små i størrelserne.

5 kommentarer:

  1. hej
    rigtig fine trøje, og ja det må da være den perfekte dreng at strikke til.. er vild med de gule kanpper, et fint pep på denne fine blå trøje.

    SvarSlet
  2. Hei

    En skikkelig tøff genser du har strikket! Fikk lyst til å lage en slik en selv, til min lille gutt :) Takk for tipset :)

    SvarSlet
  3. Skøn sweater og lækkert med de gule knapper... Tak for linket, den må jeg vist også omkring en dag:)

    SvarSlet
  4. Rigtig drengetrøje og fint med de gule knapper. Han er da en heldig dreng :-) (og så er det jo også skønt når man kan se at det bliver brugt......)

    SvarSlet
  5. Hvor er den supersej og de gule knapper er ikke noget dårligt valg. Det gør hele sweateren utraditionel og sætter et personligt præg på den.

    SvarSlet