søndag den 19. august 2012

Baby Alpaca fryd

Garnet købte jeg for længe siden, faktisk købte jeg det fordi jeg kom til at røre ved det. Jeg tror aldrig jeg har haft så lækkert garn i hænderne før. Planen var at strikke vandfald, men jeg manglede et sjal/tørklæde i en rolig natur nuance, og tanken om at vikle sig ind i det her lækre babyalpaca var vidunderlig. Jeg slog masker op engang sidste år, jeg har haft det med i tasken og strikket på det lidt hist og pist, haft det med i skole osv, men ikke strikket så meget på det herhjemme. Det er altid godt at have et let strikketøj til at tage med, et med kun et nøgle garn og en opskrift man kan udenad. Derfor er det først kommet af pindene i går, vasket og tørret i dag. Og jeg er SÅ vild med det. Farven er vidunderlig og blødheden og letheden er helt fantatisk. Jeg har strikket hele sjalet af blot et nøgle garn. Garnet fåes kun i fede fede støvede farver, jeg gav et orange til min faster i værtindegave i går, og hun er fluks gået i gang :)





Jeg ville virkelig ønske at I kunne se med fingrene!!

Faktaboks:
Opskrift: Lalas simple shawl. Gratis Ravelry download
Pind: 3,5
Garn: BabyAlpaca fra BC garn købt her
Ændringer: Ja, jeg har taget ud i begyndelsen og slutningen af alle pinde for at få snipperne lange. Jeg er ikke god til ligebenede trekant sjaler, snipperne er for korte og man kan ikke rigtig binde dem.
Forbrug. Lige lidt under et nøgle. Jeg lukkede af efter 7. retrille stykke.

18 kommentarer:

  1. Du kan da bare det der med sjaler lige nu :-)

    Skønt, skønt og ser så lækkert blødt ud.

    Smuk model der er inden i sjalet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte, nogle gange er det lette at bruge hende som model fremfor fotograf :)

      Slet
  2. Skønt sjal du har lavet, jeg har noget baby alpaca fra drops liggende, det er altså også vildt blødt

    SvarSlet
  3. Det er nemlig skønt garn, har brugt det til en cardigan. Og sjalet har jeg også lavet, bare ikke i så dejligt et garn som dit, og kan også bedre lide at det har snipper, det skal jeg huske til en anden gang.

    SvarSlet
  4. Hvor er det lækkert! Er det et sjal en strikke-novice kan lave? Jeg er rutineret hækler, men har først lige genoptaget strikningen efter en del års pause.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten, det er en meget meget simpel opskrift, der er glatstrik, retstrik en mønstermind og udtagninger, thats it!

      Slet
  5. Mmmmm!

    Måske man skulle lave en tyk vamset version af det baby alpakka, jeg har liggende fra Peru...går lige i tænkeboks :-)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det dejligt ud garnet du har brugt - endnu et lækkert sjal du har strikket:-)

    SvarSlet
  7. Veldig lekkert sjal!! Takk for tips om både oppskrift og garn! Nydelige farger til salgs i garnet ser jeg, det frister virkelig!

    SvarSlet
  8. Så fint det var. Garnet er lekkert .

    SvarSlet
  9. Det skal jeg strikke, og har lige set det er jo i vild fede farver, bruger du kun et bundt?

    SvarSlet
  10. Endnu et smukt sjal, Camilla!!

    Jeg må prøve at få fingrene i det garn og se om det kan overtale mig :-)

    SvarSlet
  11. Det ser vildt lækkert ud, jeg kan sagtens forstå din begejstring. Man kan næsten se, hvor blødt det må være at vikle om halsen. Farven er supersød.

    SvarSlet
  12. Skønt sjal! Nogle gange er sinpelt strik bare det bedste.

    SvarSlet