lørdag den 7. juli 2012

Simplest Sweater

Slog masker op mandag aften, lukkede af fredag formiddag. Hvis man lige mangler en lun og let sweater til det danske sommervejr, så tager denne ingen tid! På pind 6 går det som en leg!! Nu skal den bare pakkes og sendes til min mor, håber inderligt at den passer!





Faktaboks:
Opskrift: Simplest Sweater
Garn: Højlandsuld fra fandango (samme som garnudsalg)
Pind: 6
Ændringer: Opskriften er one size, så jeg har lavet en ekstra rækker med udtagninger og har derfor kun 5 pinde mellem udtagningsrunden. Den skulle gerne være ca en L nu.



34 kommentarer:

  1. Den ser så dejlig ud - flot sommerfarve.

    SvarSlet
  2. Super flot. Meget enkelt - jeg skal da vist lige have fat i det mønster :-) og skøn farve din mor har valgt.

    SvarSlet
  3. Wow - det kan man da kalde hurtig strik. Den er sød.

    Ulla

    SvarSlet
  4. Hej igen - kan du give en nærmere angivelse af den type højlandsuld, du har anvendt? Har set hos Garnudsalgs side, men der er flere typer? Har du strikket med dobbelt garn og hvor meget har du brugt? Jeg er jo blevet inspireret, forstås - men ville være glad for lidt starthjælp til hvad jeg skal købe...

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla. Jeg har strikket i supersoft uld Jünik fra fandango, men kvaliteten tilsvarer blackhill højlandsuld fra garnudsalg. Man kan også bruges deres uld-bomuld, den er på tilbud lige nu. Jeg har strikket med dobbelt garn.

      Slet
    2. Hej Camilla, mange tak for dit svar. Det vil jeg lige se nærmere på - blev helt utroligt inspireret af din smukke bluse her.

      Slet
  5. Så lekker den ble! Nydelig farge :)

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet flot - jeg får igen lyst til at strikke den !

    SvarSlet
  7. Smukt! - og skøn farve.

    Har da superlyst til at strikke den, især nu! :-)

    SvarSlet
  8. Den er så fin. Ved du, hvor meget garn du cirka har brugt?

    SvarSlet
  9. Ofte er det enkle det beste og det er denne genseren et bra eksempel på! Enkel, men veldig fin i den nydelige melerte rosa fargen. Denne ville jeg ha brukt mye! Supert arbeide du har gjort her!

    SvarSlet
  10. Lige sådan en jeg har stået og manglet længe. Jeg går ud fra, at du har strikket med 2 tråde. Super farve :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har strikket dobbelt :)

      Slet
  11. Nej hvor er du flittig - og ritig flot sweater både model og farve :)

    SvarSlet
  12. Hvor er den blevet fin - farven er forrygende. Din mor er superheldig, tænk at have en datter der strikke til en, det må da være dejligt.

    SvarSlet
  13. Enkelt er smukt og det er dejligt med et hurtigt projekt indimellem. Total sej farve :-)

    SvarSlet
  14. Den var ellers flot ...
    den opskrift må jeg vist hellere kigge nærmere på.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  15. Wauw, hvor er den lækker!!!! Ofte er de enkle modeller de allersmukkeste; det er ihvertfald tilfældet her!

    Håber den sidder perfekt på din mor og mon ikke den gør?! Hun er heldig at få sådan en dejlig "dansk-sommer-sweater".

    SvarSlet
  16. Flot! I al sin enkelthed :-)

    SvarSlet
  17. Den er super flot og enkelt. Nice. De ekstre 28 masker, som du har taget ud - hvordan har du fordelt dem mellem ærmer og krop?

    Mange hilsner
    Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britt.

      Tak for din kommentar!

      Jeg har fordelt de 28 masker lige. I opskriften tager man 28 masker ud 4 gange, jeg har blot gjort det 5 gange, men på hver 5. pind i stedet for hver 7.
      1. udtagningspind = 3 ret 1 udtagning, 3 ret 1 udtagning i alt 28 gange dvs pinden ud
      2. udtagningspind = 4 ret 1 udt, 4 ret 1 udt, i alt 28 gange, dvs pinden ud
      3. udtagningspind= 5 ret 1 udt, 5 ret osv
      4. udtagningspind= 6 ret 1 udt. osv
      Min 5 udtagningspind = 7 ret 1 udtagning osv

      På den måde er ligger udtagningerne symetrisk over hinanden, og det giver et lille fint møsnter i bærestykket. Mine udtagninger er næsten usynlige fordi jeg har samlet lænken mellem to masker op og strikket den drejet ret. Man kan også bare slå om pinden, så bliver de små fine huller mere tydelige.

      God fornøjelse :)

      Slet
    2. Tak for hurtigt svar.

      Jeg tænkte, om du har fordelt de 28 nye masker ligeligt med 7 masker ekstra på hvert ærme, for- og bagstykket?

      Slet
    3. Nej, maskerne er fordelt ligeligt over de eksisterende masker, så der vil derfor være flere udtaginger på for og bagstykke end på ærmerne.

      Slet
    4. Undskyld, jeg udtrykker mig for dårligt.

      Jeg er helt med på, hvordan du tager ud på den ekstra række. Mine tanker går på, når du skal dele bærestykket i krop og arme. I den opr. udgave ender man på 198 m, fordelt med 2 x 37 og 2 x 62 m. Når man tager ud en ekstra gang, så ender man med 198 + 28 = 226 m. Hvordan deler du til ærmer og krop? Altså, hvor mange masker ender som ærme og hvor mange som krop?

      Slet
    5. Åh, så er jeg med :-) Jeg satte 42 masker af til ærmer og 70 (eller var det 71?) til krop.

      Slet
    6. 1000 tak! :D

      Nu skal der findes en god farve garn frem, for jeg mangler egentlig sådan en hygge/putte-trøje.

      Slet
  18. Wau hvor er den flot og sikke en dejlig farve du har valgt. Håber din mor bliver glad for den.
    Det er skønt nogle gange at have nemme og hurtige projekter :-)

    SvarSlet
  19. Hej Camilla

    Virkelig flot trøje du har fået lavet. Jeg kan desværre ikke selv strikke men har en ældre bekendt som kan. Men hun kan ikke engelsk :(

    Så jeg ville høre om du måske kan hjælpe med en oversættelse? :)
    (har prøvet google translate men det blev meget mærkeligt..)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Send mig din mail, så bakser jeg noget sammen :)

      Slet
    2. Tusind tak :)

      Min mail er mettecpedersen@gmail.com

      Slet
  20. Hej Camilla. Kan se du har hjulpet en anden med dansk oversættelse. Kunne du evt. også hjælpe mig. Jeg er gået igang, men har ikke prøvet at strikke efter engelske mønstre før. Håber du vil hjælpe. Min mail er jette@jette-irene.dk.
    Den er rigtig skøn din trøje. Jeg havde tænkt den også kunne bruges i vinter med en langærmet t-shirt under.

    SvarSlet
  21. Os' mig :-) Jeg er slet ikke god nok til den engelske udgave. Så hvis du har det liggende må du meget gerne smide en mail til mig på: munchsarah@hotmail.com

    SvarSlet