tirsdag den 17. juli 2012

Billowing

Det smukke madelinetosh merino light købte jeg i New York i Maj, jeg anede ikke hvad jeg skulle bruge det til, jeg måtte bare eje det smukke gyldne garn.

Da jeg faldt over opskriften Billowing, virkede det som et perfect match. Jeg har set at både Ulla og Liselotte har strikket den. Begge i smukke udgaver.

I får billeder uden indhold, men den sidder helt som den skal :)




Den ser meget stor ud som den hænger der, det er en oversized t-shirt, og den får et anderledes udtryk når man har den på, den er virkelig fed!

22 kommentarer:

  1. Wauw! Den er godt nok flot i det garn! Skøn klassisk og enkel model, som jeg nok også bli`r nødt til at strikke:-)

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er den flot

    SvarSlet
  3. Klart, at du ikke kunne stå for det garn, det er virkelig smukt, sikken et farvespil :-) Og så passer det rigtig godt til garnet med sådan en enkel model :-)

    SvarSlet
  4. Nørjh hvor er den flot, totalt lækker farve du har strikket den i.

    SvarSlet
  5. Den er altså flot og dit garn er fantastisk. Måske man bliver nødt til at sætte den på to-do listen.

    SvarSlet
  6. Den var kjempefin, er på min liste :-D

    SvarSlet
  7. uhhhh, det er jo helt farligt det her. Endnu en, der skal på min to-to-liste og helst være strikket i går:-)

    Superskøn trøje og smuk farve du har valgt.

    SvarSlet
  8. For den da også hvor er den skøn i orange.
    Jeg må straks på lageret for at kigge efter en pangfarve til een mere.

    SvarSlet
  9. Kan godt forstå du ikke kunne stå for det garn, sikke en flot bluse.

    SvarSlet
  10. Smuk, smuk bluse! De enkle modeller er så skønne og anvendelige!

    SvarSlet
  11. Sikken fantastisk farve ! kan godt forstå du måtte købe det garn !
    og en rigtig flot model. Sådan en man flytter ind i ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. rigtig flot sag du har dér :O) Hvor mange gram har du brugt og på pinde nr??
    er garnet dyrt at få postet til dannevang ?
    hilsen
    Strikkefreaken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Strikkefreak

      Jeg har brugt ca 250g garn, og jeg har strikket på pind 4,5. Garnet kan du købe i Holland, så er fragten ikke så voldsom, man risikere også at man skal betale høje toldafgifter hvis man bestiller via USA.
      Du kan bestille garnet her: http://www.penelopecraft.eu/wol/wool-merken/madelinetosh

      Den er en god butik hvor jeg har bestilt fra før. Hurtig levering.

      Slet
  13. Rigtig flot garn og rigtig flot bluse. Det er så dejlig at sidde og arbejde med garn man har købt på rejser synes jeg, man oplever næsten det hele igen, sådan har jeg det.

    SvarSlet
  14. Den er super smuk. Jeg er igang med en ud af hoved, må jeg spørge hvor lang din raglan er ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er pt på ferie og jeh har ikke Billowing med. Så jeg må være dig svar skyldig!

      Slet
  15. hej
    den er super flot. jeg har også købt mønster efter at have set Liselottes flotte trøje. så nu må vi se om den kommer på pinge her i huset.
    Glæder mig til at se din på.

    SvarSlet
  16. Super fed bluse, og sikke en dejlig farve!
    Jeg fik "kun" købt et enkelt nøgle af det lækre garn så det bliver nok et tørklæde jeg får strikket af det.
    Sjovt at i alle tre var igang med at strikke af det på samme tid :-)

    SvarSlet