søndag den 17. juni 2012

Håndfarvede sokker

-Mooooaaaaar, gider du ikke strikke nye sokker til mig??? De gamle er for små.
3 dage senere og trylle rylle, to små strømper kommer af rundpinden på én gang!! What is not to like?

Garnet er Julias fantastiske hjemmefarvede strømpegarn som hun desværre ikke har noget af i webshoppen for tiden. Men Julia, det håber jeg du får igen på et tidspunkt!!






Faktaboks.
Opskrift: Metoden er hentet i "To på én pind, - fra tå til top".
Til str. 30-31 har jeg i alt 46 masker på pind 3. Og længden på sokken er altid skostørrelsen divideret med 2! Ret smart!
Garn: Hjemmefarvet strømpegarn fra Ålerusen
Pind:3

PS: I dag fik jeg min faste læser nr 200. Hvor er det dejligt at så mange har lyst til at følge med!! Tusind tak til jer alle sammen! Måske jeg skulle belønne med en lille Give Away snart :-)




7 kommentarer:

  1. Sikke nogle søde sokker i en rigtig tøsefarve. Jeg har aldrig prøvet Julias garn, men det ser lækker ud, måske skulle man

    SvarSlet
  2. Søde sokker - og ja, Julias garn er rigtig dejligt at strikke med. I løbet af næste uge regner jeg med at kunne præsentere en Annette Danielsen trøje, strikket i det.

    SvarSlet
  3. De er jo blevet strikket til en hel lille balletpige. Meget smukke. Jeg kludrer i det med de rundpinde og vikler garnet sammen, saa foreloebigt holder jeg mig til de klassiske stroempepinde.:-))))

    SvarSlet
  4. Åh hvor e de lækre, ja Julias garn er så godt :0)

    SvarSlet
  5. Så søte! Jeg liker godt magic loop, men to på en gang ble i meste laget for meg, det ble for mye pinnedraing. Men elsker tanken på å fullføre to på en gang!

    SvarSlet
  6. Dejligt med et hurtigt projekt indimellem og når det så endda både er i skønt garn i lækker farve og efter sød forespørgsel fra datteren, ja, så er det jo bare dejligt at strikke.

    Og det kan ikke siges tit nok: hjemmestrikkede strømper er bare fantastiske!!!

    SvarSlet